Coop lanserer nye produkter fra saktevoksende kylling
Coop utvider tilbudet av saktevoksende kylling. I februar kommer tre nye produkter og enda flere produkter er på vei.

Coop har hatt økologisk og saktevoksende kylling i sortimentet i mange år. Nå satses det ytterligere gjennom lanseringen av nye produkter fra saktevoksende kylling, i Coop-merket, og enda flere produkter i løpet av 2025 og framover.
– I første omgang kommer tre populære produkter; Kyllingfilet naturell, kyllingfilet skivet og lårfilet. Produktene vil finnes i alle Coop-butikker over hele landet, sier Ulrika Thommessen, sortimentssjef for egg og hvitt kjøtt i Coop Norge.
Dyrevelferd er viktig for Coop
Dyrevelferden i norsk slaktekyllingproduksjon er god og blir stadig bedre. Det viktigste for dette er det daglige arbeidet hos dyktige bønder som alle inngår i dyrevelferdsprogrammet for kylling, forskning og det unike samarbeidet i norsk fjørfenæring. Coop jobber i tett samarbeid med våre leverandører for å sikre best mulig dyrevelferd for alle slaktekyllinger og vil bidra til en innfasing av saktevoksende kylling på en måte som ivaretar dyrevelferden, produsentene og dekker kundenes behov.
– Vi ser fram til Dyrevelferdsmeldingen som blir presentert fredag 20. desember og forventer at den inneholder forslag som vil sikre enda bedre dyrevelferd for både dyr og oppdrettsfisk, samtidig som den gir forutsigbarhet for alle aktører i verdikjeden for mat. God dyrevelferd er viktig for kundenes tillit til landbruks- og havbruksnæringen og således viktig for Coop, sier Thommessen.
Viktig leverandørsamarbeid
Produktene som nå lanseres kommer fra Ytterøykylling i Trøndelag. Coops hovedleverandør, Den Stolte Hane er også i gang med innfasing av saktevoksende kyllinger. Det dokumenteres veldig gode resultater på dyrevelferdsparametere for både de konvensjonelle og saktevoksende kyllingene. I løpet av 2025 og framover vil en stadig større andel av kyllingproduktene i Coop komme fra saktevoksende kyllinger.
– Vi er veldig tilfredse med samarbeidet med leverandørene og er imponert over omstillingsviljen og -evnen hos produsentene. Vi ser fram til å tilby saktevoksende kylling til flere av kundene våre, avslutter Thommessen.
Kontakter
Knut LutnæsSeniorrådgiver kommunikasjon og myndighetskontakt i Coop Norge
Tel:90542323knut.lutnaes@coop.noBilder

Om Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom