En ny ‘epidemi’ herjer i Oslo
Et digitalt nabolagskart som fylles med prikker fra øst til vest. På bare noen uker har Hudd, Norges nye sosiale plattform, blitt en raskt voksende møteplass for Oslo-folk. Nå inviterer Hudd flere engasjerte inn i samtalen – for å fylle kartet med enda flere historier, arrangementer og initiativ som gjør Oslos fellesskap sterkere.

Hudd er den nye, og norske sosiale plattformen som er laget for ekte tilknytning, og Oslo har vært i front for appens eksplosive vekst siden lanseringen for bare noen få uker siden. Med Vipps-verifiserte profiler og lokal tilstedeværelse, tilbyr Hudd noe unikt: et sted der nabolag kan koble seg sammen, grupper kan vokse, og engasjement kan blomstre.
Kartet fylles opp dag for dag med prikker som viser hvor Hudd er i bruk – og Oslo leder an. Grupper som ‘Skiføre i Oslo’, ‘Toppturer fra Oslo’ og ‘Singel i Oslo’ har allerede blitt satt i gang på Hudd av brukerne selv, og flere borettslag har opprettet egne dialoggrupper for å styrke kommunikasjonen i nærmiljøet.
Oslo leder an
"Oslo er byen hvor Hudd virkelig har begynt å vokse. Det er utrolig å se hvordan nabolagene kobler seg på – både gjennom store arrangementer og små, men viktige øyeblikk som deles mellom venner. Vi har nettopp startet reisen, og vi gleder oss til å se hvordan Oslo fortsetter å bruke Hudd til å bygge fellesskap," sier Eigil Arff Tarjem, gründer og daglig leder i Hudd.
En oppfordring til Oslo-folk:
"Vi inviterer enda flere engasjerte Oslo-borgere inn i samtalen. Er du med i en gruppe som organiserer skiutflukter, planlegger lokale arrangementer og konserter, eller mobiliserer frivillige i ditt nabolag? Bli med på Hudd og gjør initiativet ditt synlig – enten det er stort eller lite." sier en engasjert Eigil
Fakta om Hudd:
- Lansert: Slutten av november 2024.
- Hvem er Hudd? En ny, norsk sosial plattform bygget på trygghet, ekte fellesskap og lokal tilstedeværelse.
- Hva inneholder Hudd? Nabolag, venner, grupper, arrangementer, chat. Alt på en plattform med kun ekte brukere, ingen støyete bannerannonser og ingen algoritmer.
Kontakter
Jonas Floberg ÅkreKommersielt ansvarligHudd AS
Ansvarlig for PR og kommunikasjon
Bilder

Lenker
Nytt norsk sosialt medium
Hudd er et nytt, norskutviklet sosialt medium som setter trygghet og tillit først. Med personvernet ivaretatt, og uten støyende bannerannonser, algoritmer eller tredjeparts tilgang til dine data, gir Hudd en oversiktlig og brukervennlig plattform der bare ekte mennesker deltar, verifisert gjennom Vipps, med de funksjoene man faktisk trenger i livet sitt.
Følg pressemeldinger fra Hudd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hudd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Hudd
Hudd støtter Støres nordiske initiativ29.10.2025 09:53:32 CET | Pressemelding
Norske Hudd støtter Støres ønske om et nordisk løft for tryggere sosiale medier – og lanserer nå i Danmark, med Sverige som neste stopp i november. Med straks 160 000 brukere i Norge viser Hudd at sosiale medier kan bygges på nordiske verdier: mindre støy, mer fellesskap – uten en forretningsmodell hvor man overvåker og selger personlige data.
Hudd: Den virkelige risikoen er algoritmene20.10.2025 13:17:21 CEST | Pressemelding
Etter over 8000 høringssvar om 15-årsgrense på sosiale medier, ber Hudd om at debatten flyttes dit den hører hjemme: til algoritmene og forretningsmodellene bak plattformene.
Aldersgrense på sosiale medier: Et plaster på et mye større sår6.10.2025 14:48:16 CEST | Pressemelding
7. oktober går fristen ut for høringen om lov om aldersgrense for sosiale medier. Hudd, en norsk sosial plattform med over 150 000 brukere, støtter forslaget om 15-års aldersgrense – men advarer mot å tro at alderen alene løser problemet. – Det egentlige problemet er forretningsmodellen bak de store plattformene, sier Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd.
Norske kommuner flytter til Hudd29.9.2025 10:53:56 CEST | Pressemelding
Viktig informasjon og nyheter fra norske kommuner drukner i sosiale medier. På Hudd får de endelig plass – trygt, oversiktlig og uten algoritmer. Stadig flere kommuner tar nå i bruk den norske plattformen, og KLP er med som en av de første annonsørene.
Hudd runder 150 000 brukere – lanserer webversjon og utfordrer Facebook16.9.2025 10:09:31 CEST | Pressemelding
150 000 nordmenn har allerede valgt det norske sosiale mediet Hudd – bygget for ekte mennesker, uten manipulerende algoritmer og som tar personvern på alvor. Nå tar plattformen neste steg med webversjon og internasjonal lansering.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom