En ny ‘epidemi’ herjer i Oslo
Et digitalt nabolagskart som fylles med prikker fra øst til vest. På bare noen uker har Hudd, Norges nye sosiale plattform, blitt en raskt voksende møteplass for Oslo-folk. Nå inviterer Hudd flere engasjerte inn i samtalen – for å fylle kartet med enda flere historier, arrangementer og initiativ som gjør Oslos fellesskap sterkere.

Hudd er den nye, og norske sosiale plattformen som er laget for ekte tilknytning, og Oslo har vært i front for appens eksplosive vekst siden lanseringen for bare noen få uker siden. Med Vipps-verifiserte profiler og lokal tilstedeværelse, tilbyr Hudd noe unikt: et sted der nabolag kan koble seg sammen, grupper kan vokse, og engasjement kan blomstre.
Kartet fylles opp dag for dag med prikker som viser hvor Hudd er i bruk – og Oslo leder an. Grupper som ‘Skiføre i Oslo’, ‘Toppturer fra Oslo’ og ‘Singel i Oslo’ har allerede blitt satt i gang på Hudd av brukerne selv, og flere borettslag har opprettet egne dialoggrupper for å styrke kommunikasjonen i nærmiljøet.
Oslo leder an
"Oslo er byen hvor Hudd virkelig har begynt å vokse. Det er utrolig å se hvordan nabolagene kobler seg på – både gjennom store arrangementer og små, men viktige øyeblikk som deles mellom venner. Vi har nettopp startet reisen, og vi gleder oss til å se hvordan Oslo fortsetter å bruke Hudd til å bygge fellesskap," sier Eigil Arff Tarjem, gründer og daglig leder i Hudd.
En oppfordring til Oslo-folk:
"Vi inviterer enda flere engasjerte Oslo-borgere inn i samtalen. Er du med i en gruppe som organiserer skiutflukter, planlegger lokale arrangementer og konserter, eller mobiliserer frivillige i ditt nabolag? Bli med på Hudd og gjør initiativet ditt synlig – enten det er stort eller lite." sier en engasjert Eigil
Fakta om Hudd:
- Lansert: Slutten av november 2024.
- Hvem er Hudd? En ny, norsk sosial plattform bygget på trygghet, ekte fellesskap og lokal tilstedeværelse.
- Hva inneholder Hudd? Nabolag, venner, grupper, arrangementer, chat. Alt på en plattform med kun ekte brukere, ingen støyete bannerannonser og ingen algoritmer.
Kontakter
Jonas Floberg ÅkreKommersielt ansvarligHudd AS
Ansvarlig for PR og kommunikasjon
Bilder

Lenker
Nytt norsk sosialt medium
Hudd er et nytt, norskutviklet sosialt medium som setter trygghet og tillit først. Med personvernet ivaretatt, og uten støyende bannerannonser, algoritmer eller tredjeparts tilgang til dine data, gir Hudd en oversiktlig og brukervennlig plattform der bare ekte mennesker deltar, verifisert gjennom Vipps, med de funksjoene man faktisk trenger i livet sitt.
Følg pressemeldinger fra Hudd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hudd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Hudd
Norske kommuner flytter til Hudd – KLP støtter opp29.9.2025 10:53:56 CEST | Pressemelding
Viktig informasjon og nyheter fra norske kommuner drukner i sosiale medier. På Hudd får de endelig plass – trygt, oversiktlig og uten algoritmer. Stadig flere kommuner tar nå i bruk den norske plattformen, og KLP støtter utviklingen videre.
Hudd runder 150 000 brukere – lanserer webversjon og utfordrer Facebook16.9.2025 10:09:31 CEST | Pressemelding
150 000 nordmenn har allerede valgt det norske sosiale mediet Hudd – bygget for ekte mennesker, uten manipulerende algoritmer og som tar personvern på alvor. Nå tar plattformen neste steg med webversjon og internasjonal lansering.
Snapchat og Meta trener KI på innholdet ditt – Hudd lover å aldri gjøre det29.8.2025 13:08:01 CEST | Pressemelding
Etter NRKs sak i dag om at Snapchat trener kunstig intelligens på brukernes innhold uten samtykke, markerer Hudd tydelig avstand. – Vi vil aldri bruke innholdet ditt til KI-trening eller videresalg, sier gründer Eigil Arff Tarjem.
Aldersgrense på sosiale medier? Fine ord, men globalt luftslott12.8.2025 10:31:11 CEST | Pressemelding
På partilederdebatten under Arendalsuka fikk vi et av kveldens tydeligste øyeblikk: Spørsmålet var enkelt – Bør det bli aldersgrense på 15 år for TikTok, Snapchat og Instagram? 8 av 9 partier svarte ja. FrP sa nei, med begrunnelsen om at «barna finner omveier uansett».
Betal eller del mer data: Reaksjonene på Metas grep gir rakettfart til norsk alternativ31.7.2025 08:34:43 CEST | Pressemelding
I løpet av de siste ukene har Meta tatt to kontroversielle grep: De har begynt å bruke private meldinger i Messenger til å trene kunstig intelligens – og de har igjen sendt pushvarsel og gitt muligheten for å betale for å slippe personifisert reklame. Det har fått mange til å reagere. Nå melder den norske sosiale plattformen Hudd om en eksplosiv økning i nye brukere. – Det er en femdobling i antall som blir med på Hudd hver eneste dag, sier kommunikasjonssjef Jonas Floberg Åkre. – Dette skjer over hele landet. Folk er ferdige med manipulasjon og misbruk av data. De vil ha kontroll og Hudd gir dem det.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom