VGTVs «Spårtsklubben» gir seg
Etter åtte år med utfordringer, skjult kamera, pranks og virale klipp fra inn- og utland, er det slutt for studioprogrammet «Spårtsklubben» på VGTV.

Jon Martin Henriksen, Mads Hansen, Ida Fladen og Erik Follestad har sammen lagt bak seg over 200 episoder, og over hundre millioner avspillinger på VGTV.
– For å benytte Eriks favorittuttrykk: «For en reise det har vært!» Vi har gjort mange morsomme ting - og enda flere dumme. Og jaggu har jeg fått tre gode venner på veien, sier Mads Hansen.
«Spårtsklubben» har blitt en institusjon innen norsk web-TV, og på veien har gjengen også skapt musikkhistorie med låtene «Sommerkroppen», «Juletragedien» og «Puppastemning», som alle har toppet hitlistene.
Programmet, som har vært en fast følgesvenn for en stor fanskare, avsluttes nå i sin nåværende form. Men selv om studioprogrammet takker for seg, er det ikke slutten for gjengen. De skal fortsette å jobbe sammen om nye og spennende prosjekter i VGTV.
– Det er selvfølgelig vemodig å sette punktum. Vi har vært heldige som har fått lage noe vi virkelig har elsket, sammen med gode venner. Det har vært latter, kaos og massevis av artige øyeblikk både foran og bak kamera. Heldigvis er det ikke slutten for oss som gjeng – vi gleder oss til å fortsette å jobbe sammen med nye prosjekter, sier Jon Martin Henriksen.
For mediehenvendelser, vennligst kontakt:
Ivar Grøtta Grav, produsent VGTV, på telefon 404 54 401 eller e-post ivar.grotta.grav@vg.no.
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of CommunicationsSchibsted Media
Tel:+47 977 00 019bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.comLenker
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Schibsted fullfører oppkjøpet av TV4 og MTV fra Telia Company1.7.2025 10:12:19 CEST | Pressemelding
Schibsted kunngjør i dag at oppkjøpet av Telia Companys TV- og medievirksomhet (TVM) – TV4 i Sverige og MTV i Finland – er fullført. Transaksjonen markerer et viktig steg i retning av å bygge en sterkere og mer samlet nordisk medieportefølje som kombinerer nyhetsjournalistikk med engasjerende innhold på tvers av alle plattformer og formater.
Tore Nilssen skal lede avisdeskene i Schibsted30.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Sjefredaktørene i Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad har ansatt Tore Nilssen (51) som felles leder for avisdeskene i mediehusene.
Nytt produktløft i Schibsted — rigger for fremtidens mediebruk30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Schibsted samler all produktutvikling i en ny organisasjon ledet av CPO Espen Sundve. Med 230 ansatte organisert i helt nye team, skal Schibsted bygge fremtidsrettet og skalerbar teknologi – med ambisjon om å forme Nordens ledende mediehus.
Schibsted legger ned driften i Inzpire.me – fortsetter satsing på Max Social25.6.2025 09:36:49 CEST | Pressemelding
Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influencer marketing.
Schibsteds norske mediehus øker digitale inntekter – flere forbedrer lønnsomheten17.6.2025 11:09:35 CEST | Pressemelding
Flere av de norske selskapene i Schibsted både styrket den digitale posisjonen og forbedret økonomien i et krevende 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom