Aker BioMarine

Aker BioMarine henter Markedsdirektør fra Salma

Del

Aker BioMarine har ansatt Jaroslava Juricova-Olsen som ny markedsdirektør for selskapets Human Health Ingredients (HHI)-segment. Med solid erfaring innen markedsføring og merkevareutvikling skal hun bidra til å fremme selskapets mål; å fremme sunnere livsstil og bedre helse for mennesker verden over.

Juricova-Olsen tar med seg solid erfaring fra sin rolle som markedsdirektør i Salmon Brands (SALMA) der hun har hatt ansvar for å styrke forbrukerbevisstheten og drive frem produktinnovasjon med bærekraft og kvalitet som sentrale drivere. 

I sin nye rolle skal Juricova-Olsen lede markedsstrategiene for HHIs portefølje, som blant annet inkluderer Superbra krillolje, FloraMarine og Lysoveta. Målet er å styrke veksten og sikre at produktene møter etterspørselen etter både helsefordeler og bærekraft i markedene Aker BioMarine opererer. 

- Krill har et stort potensiale til å forbedre folkehelsen på et globalt plan. Aker BioMarine er en spennende aktør som har bidratt til å etablere et globalt marked basert på en bærekraftig marine råvare. Videre synes jeg det er spesielt interessant hvordan selskapet gjort investeringer i forskning som omfatter et vidt spenn innenfor områder fra kvinnehelse til aldring og hjernehelse. For meg er det viktig å kunne stille seg bak produktene man markedsfører, og her har jeg virkelig tro på at vi kan bidra til en bedre helse på et globalt plan. Jeg ser frem til å samarbeide med teamet for å nå videre ut til kunder og forbrukere over hele verden, sier Juricova-Olsen.

Med et krilloljemarked som er anslått å vokse med en årlig vekstrate på 10,5 % frem til 2033 og nå en verdi på rundt 2,7 milliarder USD, vil Juricova-Olsen spille en sentral rolle i å drive Aker BioMarines ambisjoner om global vekst og innovasjon.

– Jaroslava har en sterk kommersiell forståelse og omfattende erfaring med å forstå ulike forbrukerbehov på tvers av globale markeder, sier Simon Seward, CEO for Human Health Ingredients i Aker BioMarine. – Hennes ekspertise i å drive markedsføringsinnsats på internasjonalt nivå vil være svært viktig når vi nå skal fortsette å vokse og utvikle oss globalt. 

Juricova-Olsen har en Master of Science i Business fra Handelshøyskolen BI og en mastergrad i internasjonal handel fra Prague University of Economics and Business. Hun har også verdifull erfaring som tidligere markedsdirektør i Orkla Health med ansvar for kategoriutvikling og merkevarestrategi.

Nøkkelord

Kontakter

Om Aker BioMarine

Aker BioMarine er et bioteknologi- og krillfangstselskap, som jobber med å forbedre helsen til både mennesker og planeten. Selskapet er notert på Oslo Børs og utvikler krillbaserte ingredienser til bruk i legemidler, kosttilskudd (Superba®, NKO® og K · REAL®), akvakultur (QRILL® Aqua) og dyrefôr (QRILL® Pet), inkludert INVI ™, et høykonsentrert proteinisolat, og LYSOVETA ™, et kosttilskudd som transporterer EPA og DHA fra krill til ulike steder i kroppen. Aker BioMarines transparente verdikjede strekker seg fra bærekraftig innhøsting av krill i Antarktiske farvann, via selskapets knutepunkt for logistikk i Montevideo, til produksjonsanlegget i Houston, og videre til kunder over hele verden. Selskapets sterke fokus på bærekraft inspirerte lanseringen av sirkulærselskapet AION som skal hjelpe selskaper med å resirkulere og gjenbruke avfall.

Les mer på: www.akerbiomarine.com

Følg pressemeldinger fra Aker BioMarine

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Aker BioMarine på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Aker BioMarine

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye