Ny norsk app på topp 10 i App Store 24t etter lansering - Varslet om kollisjon før Politiet
Brukere varslet om kollisjon i Oslo før Politiet selv rakk å varsle via sin app

I går ble Hudd, den nye norske SoMe appen, lansert – og responsen har vært overveldende. Innen 24 timer har Hudd klatret rett inn på topp 10-listen i kategorien sosiale medier i App Store, noe som markerer en sterk start for det foreløpig lille norske selskapet Hudd AS.
Sammen med brukere, kommer også innhold. I dag tidlig varslet en av Hudd sine brukere om en kollisjon i Vika i Oslo, før Politiet selv rakk å skrive om dette i sin app. Brukeren benyttet Alarm-funksjonen i Hudd, som varsler andre brukere om kritiske hendelser.
Hudd har både lokale og landsdekkende nyhetsstrømmer som gjør det enkelt for brukerne å kommunisere med andre brukere i nærmiljøet.
"Vi er utrolig stolte av mottakelsen Hudd har fått allerede," sier Eigil Arff Tarjem, gründer av Hudd. "Vår visjon har hele tiden vært å skape noe som føles ekte og relevant, og det å se at så mange omfavner appen fra dag én gir oss enorm motivasjon til å fortsette utviklingen."
Hva gjør Hudd annerledes?
Hudd er utviklet for å gi brukerne et alternativ, spesielt til Facebook, i en tid preget av manipulerende algoritmer og støyende reklame.
- Kun ekte brukere: Alle brukere må identifisere seg med Vipps og bruke sine ekte navn, noe som sikrer troverdighet og trygghet.
- Fokus på nærmiljøet: Lokal nyhetsfeed med oppdateringer fra venner og naboer i ditt eget nabolag.
- Ingen avhengighetsskapende algoritmer: Hudd viser kun innhold fra ditt nærmiljø og venner, uten manipulerende teknikker.
- Kronologisk nyhetsstrøm: Alt innhold vises i rekkefølgen det ble publisert – helt uten favorisering.
- Ingen støyende reklame: Hudd er 100 % reklamefri. Ingen bannerannonser vil forstyrre opplevelsen.
- Full personvernkontroll: Brukerne har full kontroll over hva de deler, og med hvem.
- Positivt fellesskap: Appen setter klare regler for oppførsel, med fokus på respekt og positivitet.
- Oppdag nabolaget ditt: Utforsk et unikt nabolagskart som knytter deg til naboer, lokale arrangementer og bedrifter.
- 100 % norskeid og norskdrevet: Hudd eies og drives av norske privatpersoner og investeringsselskaper.
Nøkkelord
Kontakter
Eigil TarjemGründer og Daglig lederHudd AS
Tel:47249246eat@hudd.noBilder





Følg pressemeldinger fra Hudd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hudd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Hudd
Norske kommuner flytter til Hudd – KLP støtter opp29.9.2025 10:53:56 CEST | Pressemelding
Viktig informasjon og nyheter fra norske kommuner drukner i sosiale medier. På Hudd får de endelig plass – trygt, oversiktlig og uten algoritmer. Stadig flere kommuner tar nå i bruk den norske plattformen, og KLP støtter utviklingen videre.
Hudd runder 150 000 brukere – lanserer webversjon og utfordrer Facebook16.9.2025 10:09:31 CEST | Pressemelding
150 000 nordmenn har allerede valgt det norske sosiale mediet Hudd – bygget for ekte mennesker, uten manipulerende algoritmer og som tar personvern på alvor. Nå tar plattformen neste steg med webversjon og internasjonal lansering.
Snapchat og Meta trener KI på innholdet ditt – Hudd lover å aldri gjøre det29.8.2025 13:08:01 CEST | Pressemelding
Etter NRKs sak i dag om at Snapchat trener kunstig intelligens på brukernes innhold uten samtykke, markerer Hudd tydelig avstand. – Vi vil aldri bruke innholdet ditt til KI-trening eller videresalg, sier gründer Eigil Arff Tarjem.
Aldersgrense på sosiale medier? Fine ord, men globalt luftslott12.8.2025 10:31:11 CEST | Pressemelding
På partilederdebatten under Arendalsuka fikk vi et av kveldens tydeligste øyeblikk: Spørsmålet var enkelt – Bør det bli aldersgrense på 15 år for TikTok, Snapchat og Instagram? 8 av 9 partier svarte ja. FrP sa nei, med begrunnelsen om at «barna finner omveier uansett».
Betal eller del mer data: Reaksjonene på Metas grep gir rakettfart til norsk alternativ31.7.2025 08:34:43 CEST | Pressemelding
I løpet av de siste ukene har Meta tatt to kontroversielle grep: De har begynt å bruke private meldinger i Messenger til å trene kunstig intelligens – og de har igjen sendt pushvarsel og gitt muligheten for å betale for å slippe personifisert reklame. Det har fått mange til å reagere. Nå melder den norske sosiale plattformen Hudd om en eksplosiv økning i nye brukere. – Det er en femdobling i antall som blir med på Hudd hver eneste dag, sier kommunikasjonssjef Jonas Floberg Åkre. – Dette skjer over hele landet. Folk er ferdige med manipulasjon og misbruk av data. De vil ha kontroll og Hudd gir dem det.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom