Strømberg-gruppen forlenger til 2030

Strømberg-gruppen forlenger sin avtale til 2030 med Norges Skiforbund Alpint.

Sportssjef Claus Johan Ryste (t.v.) og Per Gunnar Rasmussen, konsernsjef for Strømberg-gruppen. Norges Skiforbund

– Vi i Strømberg-gruppen har støttet norsk alpint siden 2012, og kan med stolthet melde at vi er med videre. Det har vært en utrolig reise som vi gjerne vil fortsette med VM i Narvik 2029 som et ekstra spennende mål! Heia Norge, sier Per Gunnar Rasmussen, konsernsjef for Strømberg-gruppen.

Strømberg Gruppen har vært en av de største sponsorene av alpinlandslaget de siste 12 årene. Midlene har vært øremerket inn mot satsing på kvinnelandslaget. Målet har hele tiden vært å fremme talenter i jentealpint og løfte de frem til verdenstoppen.

– Vi har vært veldig begeistret for Strømberg-gruppens mål med dette sponsoratet, og er veldig glade for ha de med til 2030, forteller sponsorsjef for alpint i Norges Skiforbund, Åselinn Krane Heimdal.

Nettopp satsingen på alpinjenter fortsetter med uforminsket styrke. Målsetningen er at man skal treffes mer på tvers av de ulike treningsmiljøene med samlinger både på barmark og ski, i tillegg til sine hjemlige opplegg. Målet med programmet er å tilrettelegge for kvalitativ utvikling for våre unge utøvere som skal levere på europacup-og World Cup-nivå i fremtiden.

Les også saken på skiforbundet.no