Julestemning i gave fra Ina Wroldsen

Fredag 1. november slipper Ina Wroldsen sin aller første julelåt. "Christmas '94" gir oss tidløs julestemning i smakfullt popformat.

Ina Wroldsen slipper sin første julelåt
Ina Wroldsen slipper sin første julelåt Truls Qvale

For meg er førjula litt som en «kokong» hvor jeg på en merkelig måte klarer å sette problemer, og den virkelige verden, litt på vent.

«Christmas ‘94» er min hyllest til desember, med alt den innebærer av tradisjoner, samvær med familie, forventninger og minner.

Det foregår så mye forferdelig ute i verden. Og som mange andre kjenner jeg på en indre konflikt. Følelsen av å være både naiv og egoistisk når man tillater seg å bare være varm og komfortabel i sitt eget lille hi, er vanskelig å unngå.

Men så er det nå en gang slik at dårlig samvittighet ikke hjelper det spor, snarere er vi alle nok mer empatiske mennesker om vi tar vare på oss selv så vi har overskudd til også å ta vare på andre.

Jeg tror det er viktig å tillate seg en stund med gløgg, pepperkaker (og litt sjampis). Ta et tilbakeblikk, nyte samvær med de man er glad i og kjenne på takknemlighet!

Tiden inn mot julen er tradisjonelt forbundet med stress og forpliktelser, og julemusikk kan være med på å sette stemningen og minne om at man både kan og bør snu litt på fokuset. Gjør forventningspress om til forventningsglede, og bruk tid og krefter på dem og det som gir og sprer god energi.

Jeg skrev «Christmas ‘94» sammen med Olav Tronsmoen. Han er, i mine øyne, en mester på å sette stemning til tekst og melodi. I tillegg er han fra Alvdal så det burde ikke overraske noen at han også er god på julestemning.

«Christmas ‘94» kommer fredag 1. november, og jeg håper den blir en del av julen din.

God Jul!

Ina Wroldsen

Ina Wroldsen (c) Truls Qvale
Ina Wroldsen (c) Truls Qvale
Ina Wroldsen slipper sin første julelåt
Truls Qvale

Sony Music Entertainment Norway er en del av Sony Music Entertainment Group, og er et av Norges ledende plateselskaper. Vi representerer et bredt spekter av aktive norske og internasjonale artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.

Vi respekterer og beundrer våre artister og er stolte av å kunne støtte og tilrettelegge for deres musikk og visjoner ved å skape det rette grunnlaget for kreativitet, vekst og utvikling. Som selskap bestreber vi å gi våre ansatte et godt og stimulerende arbeidsmiljø, og vi ønsker å ha fokus på inkludering, likeverd, mangfold, mental helse og miljø.

Sony Music Entertainment Norway representerer blant annet Adele, Arif, Bargee, Bernhoft, Beyoncé, Bruce Springsteen, Calvin Harris, Christel Alsos, deLillos, Foo Fighters, Harry Styles, Ina Wroldsen, Jesper Jenset, Julie Bergan, Justin Timberlake, Kamelen, Klossmajor, Kurt Nilsen, Kygo, Labrinth, Madcon, Mari Bella, Maria Mena, Matilda, Miley Cyrus, Morgan Sulele, Peder Elias, P!nk, Rat City, Rosalia, Staysman, Stig Brenner, SZA, Travis Scott, Tyler the Creator, Tyr, Zara Larsson med mange fler.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.