Damiano David ute med ny singel!

Måneskinvokalisten har i dag gitt ut den livlige singelen “Born With A Broken Heart”, den andre utgivelsen og første singelen fra hans etterlengtede nye soloprosjekt.

Born With A Broken Heart - Album Artwork

“Born With A Broken Heart” er en oppløftende, sprudlende perle fylt med energi og herlige kontraster. Til tross for at den kommer fra en vanskelig, personlig og mørk periode i livet hans, har sangen en majestetisk kvalitet med sterke synthmeldodier og et fengende refreng som virkelig viser frem Damiano som en global superstjerne.

Damiano sier selv følgende om den nye låten: “Da jeg skrev denne sangen var jeg på vei ut av et veldig mørkt sted, jeg følte meg nummen og var redd for at jeg hadde mistet evnen til å føle ting, både gode og dårlige. Dette skjedde mens jeg startet det mest meningsfulle forholdet i mitt liv, og frykten for å ikke være i stand til eller klar for det var stor. Jeg tror sangen var en måte å få meg selv til å forstå hva jeg følte og få et mindre skremmende perspektiv på situasjonen. Jeg er glad jeg ikke sitter med de samme følelsene i dag, men jeg tror mange kan relatere til følelsen av ikke å være god nok.”

Musikkvideoen til låten slippes også i dag. Videoen, regissert av Aerin Moreno, er en perfekt visuell skildring av singelen med fantastisk koreografi og teatralske innflytelser. Om videoen sier Damiano: “Videoen er min personlige fantasi. En verden hvor alt blir magisk og vakkert når du går gjennom døren, uansett hva. Det er en måte å si at ikke alt negativt vil skade deg, men noen ganger vil det faktisk ta deg til neste kapittel i livet ditt. Vi har alle evnen til å forvandle negative opplevelser til noe meningsfullt for oss selv.” - Se musikkvideoen her (tilgjengelig kl 13:00 norsk tid)

Tidligere denne uken gjorde Damiano sin solo-TV-debut på “The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” - Se "Silverlines fra The Tonight Show" her - Fans får også en helt spesiell digital liveopptreden av ‘Born With A Broken Heart’ på mandag.

Damiano David Frayser

Damianos reise for å starte dette soloprosjektet ble født av et indre behov for å uttrykke en mer personlig og sårbar del av seg selv. Damiano David viser sitt sanne jeg til verden for første gang med “Born With A Broken Heart” og gjenspeiler hans ambisjoner og talent.

Damiano David har allerede gjort seg bemerket som en anerkjent italiensk sanger og låtskriver, hvor hans reise fra gatene i Roma til internasjonal stjernestatus og etablering som en kraft i den globale musikkscenen, er intet mindre enn ekstraordinær. Damiano mottok global anerkjennelse og kritikerros som hovedvokalist i Måneskin, rost for sin karismatiske scenetilstedeværelse og kraftige vokal som frontet det første italienske bandet som brøt gjennom på en virkelig global skala.

Born With A Broken Heart - Album Artwork
Damiano David
Frayser

Sony Music Entertainment Norway er en del av Sony Music Entertainment Group, og er et av Norges ledende plateselskaper. Vi representerer et bredt spekter av aktive norske og internasjonale artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.

Vi respekterer og beundrer våre artister og er stolte av å kunne støtte og tilrettelegge for deres musikk og visjoner ved å skape det rette grunnlaget for kreativitet, vekst og utvikling. Som selskap bestreber vi å gi våre ansatte et godt og stimulerende arbeidsmiljø, og vi ønsker å ha fokus på inkludering, likeverd, mangfold, mental helse og miljø.

Sony Music Entertainment Norway representerer blant annet Adele, Arif, Bargee, Bernhoft, Beyoncé, Bruce Springsteen, Calvin Harris, Christel Alsos, deLillos, Foo Fighters, Harry Styles, Ina Wroldsen, Jesper Jenset, Julie Bergan, Justin Timberlake, Kamelen, Klossmajor, Kurt Nilsen, Kygo, Labrinth, Madcon, Mari Bella, Maria Mena, Matilda, Miley Cyrus, Morgan Sulele, Peder Elias, P!nk, Rat City, Rosalia, Staysman, Stig Brenner, SZA, Travis Scott, Tyler the Creator, Tyr, Zara Larsson med mange fler.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.