Kilde mister hele sesongen

Alpinlandslagets Aleksander Aamodt Kilde (32) fra Lommedalens IL mister hele sesongen. Kilde må gjennom en ny operasjon i venstre skulder i løpet av kort tid.

– Etter krasjen min i Wengen og noen tøffe uker, begynte ting å bli bedre, og i juni kunne jeg til og med stå på ski igjen i Oslo. Dessverre utviklet jeg i juli en skulderinfeksjon som førte til noen komplikasjoner. Etter ti uker med antibiotika trenger jeg nå en ny operasjon for å fikse skulderen 100 prosent. Dette betyr dessverre at jeg ikke vil konkurrere denne sesongen, men jeg er fullt engasjert i rehabiliteringen min og jobber mot et sterkt comeback. Takk for all støtten deres i denne tiden, sier Kilde.

Alpinllandslagets lege, Trond Floberghagen, forventer å ha Kilde tilbake på startstreken neste sesong.
– Aleksander pådro seg som kjent en infeksjonstilstand i den opererte skulderen på forsommeren. Dette har dessverre medført flere tilbakeslag i rehabiliteringen. Etter en stabil og god periode i høst synes det hele nå å ha roet seg fint. Om de siste testene også er normale skal han etter planen gjennom ny operasjon i venstre skulder i løpet av kort tid. Dessverre er verken den medisinske situasjonen eller tidslinjen forenlig med en aktiv sesong i vinter. Etter et krevende skadeavbrekk, er Aleksander nå godt rustet og motivert for en ny rehabiliteringsprosess og vi forventer han tilbake på startstreken neste sesong, sier Floberghagen.

Aleksander Aamodt Kilde er tilgjengelig for intervjuer i forbindelse med alpinlandslagets pressetreff på Bergland Hotel, Sölden, 24. oktober kl. 16:30. Påmelding for intervju innen kl. 12:00 24. oktober til Claes-Tommy Herland, Norges Skiforbund, +47 92 82 72 83 herland@skiforbundet.no