NemiTek

Besøksrekord for VVS-dagene

Aldri før har så mange besøkt VVS-dagene. I overkant av 12.500 har vært innom messen i løpet av de tre siste dagene. Sammen med over 180 utstillere skapte man sammen en fantastisk arena for bransjen.

Daglig leder i NemiTek og arrangør av VVS-dagene, Thor-Jostein Egeland
Daglig leder i NemiTek og arrangør av VVS-dagene, Thor-Jostein Egeland Foto: Martin Håndlykken

VVS-dagene er Norges største møteplass for alle innen VVS, energi- og miljøteknikk. I et hardt presset marked viser suksessen til VVS-dagene at bransjen fortsatt trenger en fysisk møteplass som dette.

Høyt trykk fra dag en

Messen åpnet onsdag 16. oktober, og allerde da merket utstillere at interessen for messen var stor. Trenden fortsatte torsdag da det var enormt trykk på alle utstillere.

Når over 12.500 samles over tre dager blir det travelt for de fleste.

– Det at vi setter besøksrekord er vi selvfølgelig stolte av. De rekordhøye besøkstallene er et resultat av solid arbeid, god markedsføring og tett samarbeid med utstillerne. Jeg vil rette en stor takk til alle utstillerne som har gjort en fantastisk jobb med promoteringen – både i forkant og under messen. I tillegg vil jeg gi en spesiell honnør til de ansatte i NemiTek. Gjennom hardt arbeid og dedikasjon har vi løftet arrangementet betraktelig, forteller Egeland.

Mot trenden

Der andre fagmesser har opplevd nedgang i besøkstallene, er tallenes klare tale at VVS-dagene går motsatt vei.

– Til tross for at VVS-dagene 2024 akkurat har stengt dørene, er det allerede mange som snakker om messen i 2026. Arbeidet mot VVS-dagene 2026 starter når vi har evaluert årets messe og tilbakemeldinger fra utstillerne.

VVS-dagene har blitt arrangert av NemiTek i en årrekke, og det er ikke noe spørsmål etter årets store etterspørsel at det endrer seg med det første.

– Til de som har stilt spørsmål om hvorvidt messen er den rette møteplassen for bransjen, har jeg bare én ting å si: se på tallene, fagfolk ønsker denne arenaen, og de som vil være en del av Norges viktigste møteplass for VVS-bransjen, vil definitivt være her i 2026, avslutter Egeland.

Daglig leder i NemiTek og arrangør av VVS-dagene, Thor-Jostein Egeland
Last ned bilde
God stemning på After Dark på VVS-dagene 2024.
Last ned bilde
Geberit var en av aktørene som var meget populære på årets messe.
Last ned bilde
Folkemengdene flokket til årets messe.
Last ned bilde
Mange kjente møtes igjen på VVS-dagene.
Last ned bilde
Camfil og Lindab var en av aktørene som kjørte foredag på stand.
Last ned bilde
Cartesian er en av nykommerene på årets messe, og hadde meg seg ny spennende teknologi som det var stor etterspørsel etter.
Last ned bilde
Fagfolk fra hele bransjen får se og føle på nye produkter på messen.

NemiTek - Norsk VVS Energi- og Miljøteknisk Forening

NemiTek er en 100 år gammel bransjeforening for alle som jobber med VVS, energi og miljøteknikk og består i dag av over 4 000 medlemmer fra hele landet. Rørleggere, ventilasjonsmontører, entrepenører, rådgivere og ingeniører er noen av medlemmene våre. Vår ambisjon er å være ledende på formidling av kunnskap til bransjen. Dette gjør vi gjennom å skape viktige møteplasser, både på nett, papir og sosialt.

Følg pressemeldinger fra NemiTek

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NemiTek på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NemiTek