Aden Foyer er tilbake med «Revolve»

Aden Foyer frisker opp høsten med «Revolve» - en ny og gripende låt som tar for seg en av de mest universelle og kraftfulle følelsene: kjærligheten til ens barn. I kjent Aden Foyer-stil startet det hele som et dikt, skrevet med håp og fremtidige drømmer.

AbdiJunior

“Jeg skrev til det barnet jeg forhåpentligvis en dag får. Det diktet ble rett og slett refrenget på sangen ord for ord, og den spiret videre ut ifra det.”- forteller Askergutten

“Revolve” kommer kun få måneder etter at Aden Foyer slapp «My Brother, I» - hans mest personlige låt til nå, som handler om det å miste noen, i dette tilfellet Adens ufødte lillebror, som døde før fødsel.

Den reflekterende, selvransakende og metaforiske Askergutten fortsetter å sette ord på følelser som mange kan relatere til, og denne gangen er det altså kjærligheten for ens barn.

Det er flere i min nære sfære som skal/har fått barn i nyere tid som har inspirert meg mye. Hvilken magi det er å skape et liv, og hvordan et barn kan bli alt en bryr seg om; noen man for alltid roterer i bane rundt. Sangen handler også om tanken av at selv om jeg ikke har barn, vet jeg det kommer til å bli mitt alt en gang, og derav hvordan livet og alle prioriteter vil bli snudd på hodet. Den bunnløse kjærligheten kan være en av de mest fantastiske delene av den menneskelige tilværelsen. – fortsetter Aden Foyer

Den tidligere DJ-en og nå popsensasjonen har hatt en imponerende reise siden gjennombruddet med «The Ballet Girl». Han har passert 100 millioner streams worldwide, vunnet «Årets gjennombrudd» og blitt nominert til «Årets låt» på P3-Gull, gjennomført sin første Europaturné, spilt på flere festivaler, og avsluttet 2023 med to Spellemannsnominasjoner i kategoriene «Årets Gjennombrudd» og «Pop».

Han har i tillegg ligget på topplistene på radio i bla Norge, Frankrike, Danmark og Polen, samt fremført låten foran 10 000 mennesker (+3 millioner TV-seere) under TV-programmet «Les chansons de l'été» i Frankrike, i Stockholm under radiofestivalen RIXFM og «Top of the pops» i polske Sopot – i tillegg til P3-gull.

Som alltid har Aden Foyer samarbeidet med sin faste musikkpartner Paul Hers, og med “Revolve” inviterer de lytterne til å reflektere over kjærlighetens kraft og hvordan den kan forme våre liv på de mest uventede måter.

«Revolve» er ute fredag 11.oktober

Sony Music Entertainment Norway er en del av Sony Music Entertainment Group, og er et av Norges ledende plateselskaper. Vi representerer et bredt spekter av aktive norske og internasjonale artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.

Vi respekterer og beundrer våre artister og er stolte av å kunne støtte og tilrettelegge for deres musikk og visjoner ved å skape det rette grunnlaget for kreativitet, vekst og utvikling. Som selskap bestreber vi å gi våre ansatte et godt og stimulerende arbeidsmiljø, og vi ønsker å ha fokus på inkludering, likeverd, mangfold, mental helse og miljø.

Sony Music Entertainment Norway representerer blant annet Adele, Arif, Bargee, Bernhoft, Beyoncé, Bruce Springsteen, Calvin Harris, Christel Alsos, deLillos, Foo Fighters, Harry Styles, Ina Wroldsen, Jesper Jenset, Julie Bergan, Justin Timberlake, Kamelen, Klossmajor, Kurt Nilsen, Kygo, Labrinth, Madcon, Mari Bella, Maria Mena, Matilda, Miley Cyrus, Morgan Sulele, Peder Elias, P!nk, Rat City, Rosalia, Staysman, Stig Brenner, SZA, Travis Scott, Tyler the Creator, Tyr, Zara Larsson med mange fler.