Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør

Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.

Fra venstre: AnnaMaria CarneMark, Salman Sakizi og Bente Pedersen.
Fra venstre: AnnaMaria CarneMark, Salman Sakizi og Bente Pedersen. Foto: Reitan Convenience Norway

Salman og Bente har begge lang fartstid fra Reitan Convenience Norway og vil rapportere til administrerende direktør, AnnaMaria Carnemark.

- De siste årene har vi lagt ned mye arbeid i å løfte våre konsepter og kundetilbud, med fokus på tydeligere posisjonering av Narvesen, 7-Eleven og Northland.

AnnaMaria forteller at RCN har store ambisjoner for tiden fremover, og at et naturlig steg på veien er å slå sammen avdelingene kategori og marked til en større kommersiell avdeling ledet av Salman Sakizi.

Ny kommersiell direktør, Salman Sakizi

Med godt over 13 års erfaring fra RCN, er Salman klar for å ta fatt på nye utfordringer i selskapet.

- Jeg har hatt gleden av å jobbe som salgsdirektør i litt over to år, som har vært en spennende tid hvor vi har gjennomført mange viktige endringer med våre kjøpmenn. Nå gleder jeg meg til å videreutvikle våre utrolige konsepter og lede det kommersielle arbeidet i Reitan Convenience Norway, forteller Salman.

AnnaMaria beskriver Salman som en erfaren og trygg leder med verdikompasset rett i hjertet.

- Jeg er helt overbevist om at hans lederstil, kunnskap om kjøpmannskapet og ikke minst lidenskap for våre merkevarer, er avgjørende for at vi skal lykkes med målene vi har satt oss.

Strategiske grep og satsningsområder

I tiden fremover skal RCN øke satsningen på Narvesen sin nye testlab for bærekraftig utvikling av kjeden – med hensikt å øke andelen sunnere og mer bærekraftige alternativer i sortimentet og gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten. Narvesen sitt samarbeid med samfunnsdebattant og «vegetarentusiast» Hanne-Lene Dahlgren, er en viktig del av denne satsningen.

Utover dette skal selskapet fortsette utrullingen av 7-Eleven sitt nye bykonsept tilpasset den unge og urbane målgruppen. I kjedens butikker langs vei styrkes naboskapet med Uno-X, som også er en del av Reitan Retail, hvor partene jobber for å ta større markedsandeler på påfyll til både bilen og sjåføren. Her vil det blant annet etableres flere selvbetjente ladestasjoner ved 7-Eleven sine butikker.

Videre kan AnnaMaria fortelle at det jobbes med nye lokasjoner for serveringskonseptet Northland, som tidligere i år åpnet i ny drakt på Stortorvet i Oslo.

Ny salgsdirektør, Bente Pedersen

Med den nye organiseringen overtar Bente Pedersen rollen som salgsdirektør i RCN. Bente har vært en del av selskapets salgsavdeling i snart 18 år, hvor hun har ledet ulike team og butikker som regionsjef.

- Bente har et unikt forhold til våre kjøpmenn, og imponerer år etter år med nye suksesshistorier fra butikkene, god salgsvekst og en helt utrolig lederstil, sier AnnaMaria.

- Det er menneskene som gjør forskjellen. Sammen skal vi ta en enda tydeligere posisjon i markedet, med fokus på eksepsjonell gjennomføring i butikk, og skape magiske opplevelser for vår øverste sjef kunden, avslutter Bente.

Fra venstre: AnnaMaria CarneMark, Salman Sakizi og Bente Pedersen.
Foto: Reitan Convenience Norway

Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland, Innom og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.