NemiTek

Nytt fagblad for rørleggere

Behovet for håndverkere er større enn noen gang, og spesielt innen rørfaget er det prekært. Faget har utviklet seg til å bli mer sofistikert, noe som øker kravene til både kunnskap og ferdigheter. For å svare på dette økte behovet, lanserer NemiTek nå det største rendyrkede fagbladet for rørleggerbransjen.

Fagbladet «Rørleggeren» blir et helt nytt fagblad som skal distribueres over hele landet – direkte i postkasser, på nett og gjennom Norges største rørgrossist.

Lanseringen skjer i januar 2025, og målet er å gjøre hverdagen til rørleggeren enklere. Sentrale temaområder i bladet vil være fag og økonomi.

En uunnværlig ressurs

Enten du jobber som rørlegger eller driver et rørleggerselskap så vil  fagbladet være en verdifull ressurs for deg.

– Vi skal være på pulsen av alt som skjer i rørleggerens verden, med relevant og nyttig innhold hele veien, sier ansvarlig redaktør, Tor Christian Ødegaard.

Tidligere i år tok Rørentreprenørene Norge, som eier Rørfag, avgjørelsen om å legge ned bladet. Siste utgave kommer ut 4. desember.

– Rørbransjen trenger en plattform som gir både inspirasjon og praktisk kunnskap i en stadig mer teknisk  og økonomisk utfordrende hverdag. Derfor ser vi et tydelig behov for et rendyrket fagblad for rørleggeren, forklarer Ødegaard.

Uttalt mål er at bladet skal gi rørleggere den nødvendige innsikten de trenger for å holde seg oppdatert i en bransje i rask utvikling. Ødegaard røper også at det jobbes med flere spesialutgaver som vil gå i dybden på temaer som tekniske standarder, produkter, tips, skatt og merverdiavgift – alt for å gi rørleggerne de verktøyene de trenger.

Alltid der rørleggeren er

Et av de viktigste distribusjonsstedene blir hos grossisten Brødrene Dahl, der rørleggerne ofte er innom. Brødrene Dahl kommer til å ha fagbladet tilgjengelig på sine servicesenter i 2025.

– Vi mener alltid det er viktig å være oppdatert på faget, og ha lett tilgang på det. Da mener vi at et fagblad som dette er et godt format. Vi har stor tro på det nye fagbladet, og at det blir en suksess for alle parter, viktigst av alt for rørleggeren, forteller Jørgen Baardson, kommersiell leder i Brødrene Dahl.

Kommersielt ansvarlig i NemiTek, Jan Erik Røine, gleder seg til å kunne være enda tettere på rørbransjen. Han håper også at flere aktører i bransjen ønsker å bidra inn i fagbladet:

– Vårt nye fagblad vil understøtte rørleggeren i alt hun eller han gjør i hverdagen. Og driver du et rørleggerselskap så vil innholdet i bladet forhåpentligvis bidra til bedre bunnlinje. Annonsørene vil få en mye større og bedre plattform enn de har hatt til nå, blant annet i digitalutgaven, sier Røine.

Fra nyåret vil Rørleggeren være tilgjengelig hos Brødrene Dahls servicesentre, digitalt, på nett og direkte i din postkasse – alltid der rørleggeren er.

Jan Erik RøineKommersielt ansvarligNemiTek

Jan Erik Røine er ansvarlig for alle kommersielle samarbeider på tvers av alle NemiTeks flater.

Tel:+47 926 23 298jan.erik@nemitek.no

Tor Christian ØdegaardAnsvarlig redaktørNemiTek

Tor Christian Ødegaard er redaksjonelt ansvarlig for det redaksjonelle innholdet på tvers av NemiTeks flater.

Tel:+47 913 65 251tc@nemitek.no

Bilder

Ansvarlig redaktør i NemiTek og for det nye fagbladet Rørleggeren, Tor Christian Ødegaard.
Foto: Martin Håndlykken
Kommunikasjonssjef i NemiTek, Martin Håndlykken
Foto: Thomas Fransrud
Kommersielt ansvarlig i NemiTek, Jan Erik Røine.
Foto: Martin Håndlykken
Det nye bladet Rørleggeren vil se slik ut.
Rørleggeren blir tilgjengelig som fysisk blad, på nett, og digitalt.

NemiTek - Norsk VVS Energi- og Miljøteknisk Forening

NemiTek er en 100 år gammel bransjeforening for alle som jobber med VVS, energi og miljøteknikk og består i dag av over 4 000 medlemmer fra hele landet. Rørleggere, ventilasjonsmontører, entrepenører, rådgivere og ingeniører er noen av medlemmene våre. Vår ambisjon er å være ledende på formidling av kunnskap til bransjen. Dette gjør vi gjennom å skape viktige møteplasser, både på nett, papir og sosialt.