Samferdselsdepartementet

Statsbudsjettet 2025: Styrka satsing på nullutslepp for ferjer og hurtigbåtar

Del

Regjeringa foreslår å løyve 50 millionar kroner for å kompensere fylkeskommunane for meirkostnadar ved å følgje ferjekravet i neste års statsbudsjett. Tilskotsordninga Hurtigbåtprogrammet vert tilført nye 200 millionar kroner.

Foto: SD
Foto: SD

– For å nå klimamåla vi har satt oss, må vi redusere utsleppa frå transportsektoren. Regjeringa kombinerer krav og støtteordningar i si satsing på grøn skipsfart. Derfor innfører regjeringa krav til nullutslepp for ferjer frå 1. januar 2025, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.

– Skipsfarten skal til null. Men det kostar å kutte utslepp. Derfor meiner vi det er nødvendig å støtte finansieringa av utsleppsfrie ferjer og hurtigbåtar. Vi håper kombinasjonen av krav og støtteordningar bidrar til både direkte utsleppskutt og økte private investeringar i nullutsleppsteknologi for skipsfarten, seier klima- og miljøminister Tore O. Sandvik.

Fylkeskommunane får kompensasjon når dei anskaffar nullutsleppsferjer
Kravet til nullutsleppsferjer vil gjelde i offentlege anbod for ferjer og ferjeteneste som blir kunngjort frå 1. januar 2025. Kompensasjonen for meirkostnadane vil gå over fylkeskommunanes rammetilskot og vil bli justert årleg for å reflektere utviklinga i meirkostnadene.

Både staten og mange fylkeskommunar har allereie erstatta gamle dieselferjer med nullutsleppsalternativ. Utviklinga for hurtigbåtane er også lovande. Men utsleppa må framleis ned. Målet med å innføre krav er lågare utslepp og meir energivenleg sjøtransport.

Det blir nokre unntak frå krav om nullutslepp for ferjer. Det gjeld der det blir brukt biogass, for vedtekne ferjeavløysingsprosjekt, der ein ikkje kan sikre tilgang til straum, og der kravet ikkje er teknisk eller økonomisk mogleg å gjennomføre. Det sistnemnde blir vurdert som ein tiltakskostnad som er over 6000 kroner per tonn redusert CO2. I desse tilfella bør hybride løysingar tas i bruk så langt som mogleg.

Hurtigbåtprogrammet blir styrka med 200 millionar kroner
For å bidra til raskare innfasing av nullutsleppsteknologi for hurtigbåtar, foreslår regjeringa å styrke den økonomiske ramma for Miljødirektoratets fullmakt til å støtte fylkeskommunale hurtigbåtprosjekt gjennom Hurtigbåtprogrammet.

Hurtigbåtprogrammet er ein søknadsbasert tilskotsordning for fylkeskommunale prosjekt som skal bidra til lågare utslepp frå hurtigbåtar. Forslaget inneberer at Miljødirektoratet får fullmakt til å vedta støtte til fylkeskommunale hurtigbåtprosjekt med 240 millionar kroner i 2025. Dette inneberer ein auke på 200 millionar kroner frå 2024-budsjettet.

For andre pressemeldingar frå samferdselsbudsjettet 2025 – sjå:

Kontakter

Om oss

Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.

Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet

Vy direktetildeles kontrakt på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen fra 202722.10.2024 18:05:43 CEST | Pressemelding

Jernbanedirektoratet skal gjøre en grundig vurdering av både omfang og inndeling av dagens trafikkavtaler for persontogtransport. Inngåelse av ny ordinær avtale for togtrafikken i sør, som Go-Ahead i dag kjører, blir derfor utsatt. I en mellomperiode vil Jernbanedirektoratet sikre trafikken gjennom en kortsiktig direktetildeling til Vy i inntil fem år. Dette er et unntak som følger av EUs fjerde jernbanepakke.

Statsbudsjettet 2025: Foreslår 50 millionar kroner til opprusting av fylkesvegbruer som er kritiske for militær mobilitet7.10.2024 10:07:07 CEST | Pressemelding

– Transportsystemet skal støtte opp under militære behov for forflytting av både personell og materiell. Ved å opprette ei ny tilskotsordning til militær mobilitet vil regjeringa sikre at fylkeskommunane blir sette i stand til å ruste opp bruer på fylkesvegnettet som er kritiske for militær transport, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.

Statsbudsjettet 2025: Ei historisk satsing på samferdsel7.10.2024 10:06:50 CEST | Pressemelding

– Regjeringa legg opp til ei historisk satsing på samferdsel i neste års statsbudsjett. Spesielt retter vi innsatsen mot å ta vare på det vi har, og utbetre der vi kan. Å prioritere drift og vedlikehald betyr betre tryggleik for folk i trafikken, betre klimatilpassing og betre militær mobilitet. I tillegg prioriterer vi mellom anna å starte det største samferdselsprosjektet nokon gang, Arna-Stanghelle. Heilt konkret foreslår vi å løyve totalt 96,1 milliardar kroner til samferdsel i 2025, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.

Statsbudsjettet 2025: Trappar opp innsatsen for å redusere forseinkingar og innstillingar i togtrafikken7.10.2024 10:05:36 CEST | Pressemelding

– Det er for mange tog som ikkje er i rute. Det må vi gjere noko med. I tråd med prioriteringa i ny Nasjonal transportplan foreslår regjeringa å auke løyvingane til vedlikehold og fornying av jernbanen i 2025. For første gong på fleire år blir det foreslått meir pengar til å redusere innstillingar og forseinkingar i togtrafikken enn til å byggje ny jernbane, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye