Statsbudsjettet 2025: Tar grep for å styrke Avinors økonomi
Prognosar viser ein lågare auke i både flytrafikken og Avinors inntekter dei komande åra enn tidlegare føresett. Det er derfor behov for ei varig styrking av Avinors finansielle resultat. Regjeringa foreslår at både Avinor, flyselskapa og staten skal bidra til dette.
Lågare forventa vekst i flytrafikken framover har betydning for Avinors økonomi. For at Avinor skal kunne ivareta sine oppgåver, må det langsiktige, finansielle resultatet til selskapet styrkast.
Avinor, flyselskapa og staten skal bidra til løysing
I statsbudsjettet for 2025 foreslår regjeringa at flyselskapa må bidra gjennom auka lufthamnavgifter til Avinor. Desse avgiftene skal gradvis aukast over ein periode på fem år. Staten skal bidra ved å redusere den fiskale flypassasjeravgifta i 2025 med årsverknad på 600 millionar kroner, slik at den samla avgiftsbelastninga for flyselskapa blir dempa. Avinor må også gi eit bidrag gjennom resultatforbetring i eiga verksemd. Slik skal både Avinor, flyselskapa og staten bidra til løysinga.
Vil vidareføre Avinor-modellen og dagens lufthamnstruktur
Avinor har ansvaret for 43 lufthamner over heile landet. Regjeringa vil vidareføre og styrke Avinor-modellen, og oppretthalde dagens lufthamnstruktur. Avinor-modellen betyr at overskot frå lufthamner som er bedriftsøkonomisk lønsame bidrar til å finansiere drifta på lufthamner som er bedriftsøkonomiske ulønsame.
For andre pressemeldingar frå samferdselsbudsjettet 2025 – sjå:
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noOm oss
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Vy direktetildeles kontrakt på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen fra 202722.10.2024 18:05:43 CEST | Pressemelding
Jernbanedirektoratet skal gjøre en grundig vurdering av både omfang og inndeling av dagens trafikkavtaler for persontogtransport. Inngåelse av ny ordinær avtale for togtrafikken i sør, som Go-Ahead i dag kjører, blir derfor utsatt. I en mellomperiode vil Jernbanedirektoratet sikre trafikken gjennom en kortsiktig direktetildeling til Vy i inntil fem år. Dette er et unntak som følger av EUs fjerde jernbanepakke.
Statsbudsjettet 2025: Foreslår 50 millionar kroner til opprusting av fylkesvegbruer som er kritiske for militær mobilitet7.10.2024 10:07:07 CEST | Pressemelding
– Transportsystemet skal støtte opp under militære behov for forflytting av både personell og materiell. Ved å opprette ei ny tilskotsordning til militær mobilitet vil regjeringa sikre at fylkeskommunane blir sette i stand til å ruste opp bruer på fylkesvegnettet som er kritiske for militær transport, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Statsbudsjettet 2025: Ei historisk satsing på samferdsel7.10.2024 10:06:50 CEST | Pressemelding
– Regjeringa legg opp til ei historisk satsing på samferdsel i neste års statsbudsjett. Spesielt retter vi innsatsen mot å ta vare på det vi har, og utbetre der vi kan. Å prioritere drift og vedlikehald betyr betre tryggleik for folk i trafikken, betre klimatilpassing og betre militær mobilitet. I tillegg prioriterer vi mellom anna å starte det største samferdselsprosjektet nokon gang, Arna-Stanghelle. Heilt konkret foreslår vi å løyve totalt 96,1 milliardar kroner til samferdsel i 2025, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Statsbudsjettet 2025: 1,1 milliardar kroner meir til drift og vedlikehald av riksvegane7.10.2024 10:06:33 CEST | Pressemelding
Regjeringa foreslår å løyva 10,8 milliardar kroner til drift og vedlikehald av riksvegnettet i 2025. Dette er ein auke på 1,1 milliardar kroner samanlikna med statsbudsjettet for 2024.
Statsbudsjettet 2025: Trappar opp innsatsen for å redusere forseinkingar og innstillingar i togtrafikken7.10.2024 10:05:36 CEST | Pressemelding
– Det er for mange tog som ikkje er i rute. Det må vi gjere noko med. I tråd med prioriteringa i ny Nasjonal transportplan foreslår regjeringa å auke løyvingane til vedlikehold og fornying av jernbanen i 2025. For første gong på fleire år blir det foreslått meir pengar til å redusere innstillingar og forseinkingar i togtrafikken enn til å byggje ny jernbane, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom