Ice inngår partnerskap med Techstep om nye løsninger til bedriftsmarkedet

Ice har inngått en strategisk produktpartneravtale med teknologiselskapet Techstep.

Bedriftsdirektør Tor Morten Osmundsen i ice. (Foto: Anne Lise Norheim / ice)

Samarbeidet vil gi ice tilgang til Techsteps egen «Device Lifecycle Management»-plattform bestående av mobil livssyklus og fakturakontroll, samt administrerte tjenester og sikkerhetsfunksjoner.

- Samarbeidet gjør at vi i felleskap kan skape nye attraktive løsninger som forenkler hverdagen for bedriftskundene, sier direktør for bedriftsmarkedet i ice, Tor Morten Osmundsen.

Avtalen innebærer en tjenesteportefølje som sikrer bedre administrasjon og fleksibilitet rundt ansattes kjøp og bruk av mobiltelefoner og annet utstyr. Tjenestene gir bedriftene bedre innsikt i sine klimautslipp knyttet til mobile enheter samt sikrer økt sirkularitet med gjenbruk og resirkulering av alt utstyr.

- Vi ser frem til å hjelpe kundene med en mer ansvarlig og bærekraftig enhetsadministrasjon. Samtidig tar vi et større ansvar for effektiv håndtering av stadig økende sikkerhetstrusler, sier Osmundsen.

Ice vil introdusere noen av de nye løsningene allerede i fjerde kvartal 2024.

Helt siden ice lanserte mobiltelefoni og startet utbygging av mobilnettet vårt har vi hatt ett mål for øyet; å utfordre og forbedre det norske mobilmarkedet, til det beste for norske bedrifter og forbrukere.

ice ble våren 2022 en del av det norske energi og telekomkonsernet Lyse og fra våren 2024 er Altibox, ice og NiceMobil samlet i én felles organisasjon: Lyse Tele AS.

Lyse er en av de største og ledende infrastruktur- og teletjenesteleverandører i Norge og forvalter de nasjonale merkevarene Altibox, ice og NiceMobil. Lyse besitter svært moderne og landsdekkende digital infrastruktur, og ice har nå like stor andel av 5G-frekvensene som den største aktøren i markedet. Vår målsetning er å rulle ut 5G over hele landet for både mobiltelefoni og trådløst bredbånd. For kundene vil dette bety økt valgfrihet og bedre kundeopplevelser.

Følg pressemeldinger fra ice

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ice på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra ice