Juksemakere, nei takk!

Hestespill skal være gøy, men om det er noen som bryter reglene så tar det bort moroa for resten.

– At noen få jukser med bruk av statistisk eller automatisk genererte spill eller samarbeider på måter som ikke er tillatt, ødelegger for spillerne våre, sier Lise Mette Kjellberg, kommunikasjon – og omdømmeansvarlig i Norsk Rikstoto. – Vinner disse spillerne, tar de penger våre dyktige spillere ellers skulle ha hatt. Derfor jobber vi kontinuerlig med å overvåke dette, og nå vil vi intensivere arbeidet ytterligere mot de som bryter reglene.

Rikstoto samarbeider med ATG for å finne spillere som mistenkes for å bryte spillereglene. Mistenkelige spilledata blir analysert ved hjelp av avanserte metoder. ATG og Norsk Rikstoto sine kunder spiller ofte inn i de de samme poolene, og det er derfor viktig at alle som spiller vet at mistenkelig spill blir oppdaget og analysert. På denne måte sikrer vi «fair play» for alle.  Dersom vi oppdager at spillet ikke er i tråd med Spillereglene eller Kundevilkårene våre så utestenger vi spillerne.

- Fair play er en forutsetning for alt spill. Ulovlig samarbeid, statistisk eller automatisk genererte spill gjør at alle ikke spiller med like vilkår, sier André Heibo-Tuverud, kundedirektør i Norsk Rikstoto.

- Å stoppe denne type robotspill gjør vi først og fremst for spillerne våre. Konsekvensen av at noen har en uønsket spilladferd er at våre andre dyktige spillere får lavere utbetalinger enn de kunne ha fått – fordi noen vinner store summer ved å jukse seg til gevinst. Ikke bare er det surt for lommeboka til den enkelte spiller, men det går også ut over attraktiviteten til spillet.

Norsk Rikstoto

Ansvarlig spill er kjernen i samfunnsoppdraget til Stiftelsen Norsk Rikstoto. Som en av to lovlige enerettsaktører i det norske pengespillmarkedet, skal Norsk Rikstoto først og fremst legge til rette for et ansvarlig spilltilbud og forebygge negative konsekvenser av pengespill. Overskuddet som skapes, bidrar til å støtte hestehold, hestesport og hesteavl i Norge. I tillegg kommer viktige samfunnsbidrag som utdannelse innen hest, hestevelferd og bevaring av de norske hesterasene. Alle utdelinger fra Norsk Rikstoto skal komme fra det vi kaller sunne penger. Med sunne penger mener Norsk Rikstoto at pengene ikke skal stamme fra problematisk spill eller økonomisk kriminalitet. Norsk Rikstoto har lagt ned et stort arbeid og bruker betydelige ressurser på å utvikle prosedyrer og verktøy som gjør at spill på hest skjer i svært trygge rammer for spillerne.

Følg pressemeldinger fra Norsk Rikstoto

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Rikstoto på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Rikstoto