7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
- I oktober skal vi i 7-Eleven farge hele stasjon- og bybildet rosa i årets fineste kampanje. Med 114 butikker spredt over hele landet, har vi en fantastisk mulighet til å bidra og spre det viktige budskapet om Rosa sløyfe-aksjonen, sier Helene Thomsgård, brand manager for 7-Eleven i Reitan Convenience Norway.
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres årlig over hele verden i oktober. I Norge er det Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som står bak aksjonen.
Hvert år blir 4000 kvinner i Norge diagnostisert med brystkreft og i dag er det omkring 59.000 personer som har blitt friske av eller lever med brystkreft i Norge. Dette er den vanligste kreftformen for kvinner, og til tross for at stadig flere nordmenn overlever brystkreft takket være livsviktig forskning og kunnskapsdeling, mister rundt 600 mennesker livet til sykdommen årlig. (Kilde: Kreftregisteret)
- Vi i Kreftforeningen er veldig stolte og spente på samarbeidet med 7-Eleven. Dette er en aktør som når bredt ut til en spennende målgruppe, og vi har stor tro på at de vil engasjere både kunder og ansatte med budskapet, samtidig som de vil donere penger til livsviktig kreftforskning. Allerede i oktober starter kampanjen på deres sunnere burgeralternativer med fisk og hvitt kjøtt, nå kledd i rosa for vår, og Brystkreftforeningen sin, Rosa sløyfe-aksjon, sier Bjørn Einar Romøren, partneransvarlig i Kreftforeningen.
For hver solgte 7-Eleven Chicken Burger i by og Pink Dallas Chicken eller Crispy Fish på kjedens butikker ved energistasjoner, donerer 7-Eleven 5 kr til Rosa sløyfe i hele oktober. Inntektene til aksjonen går til forskning som fører til tidligere oppdagelse, bedre diagnostisering og mer målrettet behandling av brystkreft. Forskning som bidrar til at flere kan overleve og få livet raskere tilbake etter sykdommen.
Dette er den første av flere kampanjer under 7-Eleven sitt nye partnerskap med Kreftforeningen, hvor partene vil belyse ulike saker til inntekt for kreftforskning det kommende året.
- Vi er utrolig stolte over samarbeidet med Kreftforeningen og gleder oss til å bruke våre utsalgssteder, kanaler og store kampanjeflater til å belyse flere viktige temaer i tiden fremover, avslutter Thomsgård.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistPressekontakt/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland, Innom og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd21.8.2024 08:47:20 CEST | Pressemelding
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med kafferabatt31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med fargerike illustrasjoner av Anette Moi. I tillegg gir kioskkjeden 5 kr avslag til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på Narvesen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom