7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.

- I oktober skal vi i 7-Eleven farge hele stasjon- og bybildet rosa i årets fineste kampanje. Med 114 butikker spredt over hele landet, har vi en fantastisk mulighet til å bidra og spre det viktige budskapet om Rosa sløyfe-aksjonen, sier Helene Thomsgård, brand manager for 7-Eleven i Reitan Convenience Norway.
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres årlig over hele verden i oktober. I Norge er det Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som står bak aksjonen.
Hvert år blir 4000 kvinner i Norge diagnostisert med brystkreft og i dag er det omkring 59.000 personer som har blitt friske av eller lever med brystkreft i Norge. Dette er den vanligste kreftformen for kvinner, og til tross for at stadig flere nordmenn overlever brystkreft takket være livsviktig forskning og kunnskapsdeling, mister rundt 600 mennesker livet til sykdommen årlig. (Kilde: Kreftregisteret)
- Vi i Kreftforeningen er veldig stolte og spente på samarbeidet med 7-Eleven. Dette er en aktør som når bredt ut til en spennende målgruppe, og vi har stor tro på at de vil engasjere både kunder og ansatte med budskapet, samtidig som de vil donere penger til livsviktig kreftforskning. Allerede i oktober starter kampanjen på deres sunnere burgeralternativer med fisk og hvitt kjøtt, nå kledd i rosa for vår, og Brystkreftforeningen sin, Rosa sløyfe-aksjon, sier Bjørn Einar Romøren, partneransvarlig i Kreftforeningen.

For hver solgte 7-Eleven Chicken Burger i by og Pink Dallas Chicken eller Crispy Fish på kjedens butikker ved energistasjoner, donerer 7-Eleven 5 kr til Rosa sløyfe i hele oktober. Inntektene til aksjonen går til forskning som fører til tidligere oppdagelse, bedre diagnostisering og mer målrettet behandling av brystkreft. Forskning som bidrar til at flere kan overleve og få livet raskere tilbake etter sykdommen.
Dette er den første av flere kampanjer under 7-Eleven sitt nye partnerskap med Kreftforeningen, hvor partene vil belyse ulike saker til inntekt for kreftforskning det kommende året.
- Vi er utrolig stolte over samarbeidet med Kreftforeningen og gleder oss til å bruke våre utsalgssteder, kanaler og store kampanjeflater til å belyse flere viktige temaer i tiden fremover, avslutter Thomsgård.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistPressekontakt/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder




Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland, Innom og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway restrukturerer for å skape en mer fremtidsrettet butikkportefølje25.11.2025 12:45:00 CET | Pressemelding
Reitan Convenience Norway, som driver kjedene Narvesen, 7-Eleven og Northland, gjennomfører nå en større restrukturering for å sikre en rendyrket, lønnsom og fremtidsrettet butikkportefølje. Dette innebærer at 70 kiosker gradvis vil bli avviklet fra 2026. Bakgrunnen er en vedvarende negativ utvikling i kundegrunnlag og lønnsomhet i enkelte deler av virksomheten.
7-Eleven x Thea Elise Klingvall: Merch made in Heaven31.10.2025 10:07:43 CET | Pressemelding
Fredag 31. oktober lanserer 7-Eleven en ny merch-kolleksjon designet av den populære kunstneren, Thea Elise Klingvall. Merchsatsingen bygger videre på et eksisterende samarbeid, hvorav Thea blant annet har arrangert tegne- og malekurs for barna på 7-Eleven sine sommer- og høstcamper dette året. Nå ønsker de å tilgjengeliggjøre kunst fra Theas personlige atelier, til butikkhyller og merchstativ over hele landet.
7-Eleven lanserer merch designet av ungt talent fra Fagskolen Kristiania7.10.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Denne høsten har 7-Eleven lansert ny merch designet av 28 år gamle Vivian Ree. Kolleksjonen er et resultat av et kreativt samarbeid med Fagskolen Kristiania våren 2024, der 19 illustrasjonsstudenter fikk designe idéer til 7-Eleven sitt nye merch i semesteroppgave. Blant mange sterke bidrag ble det Vivian som gikk helt til topps.
Narvesen lanserer limited edition-kopp til støtte for TV-aksjonen30.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
I tre uker fra tirsdag 30. september donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til TV-aksjonen. Kaffekampanjen er en årelang tradisjon for kioskkjeden, og denne gangen lanseres også selve kaffekoppen i ny drakt. Den kjente illustratøren Anette Moi står bak designet, som er inspirert av årets sak.
Gir ut ulovlig avis på pressefrihetens dag2.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemelding
I samarbeid med Nobels Fredssenter og Helsingforskomiteen, gir Narvesen ut en «ulovlig» avis på FNs internasjonale dag for pressefrihet lørdag 3. mai. Avisen «The Forbidden Times» er en eksklusiv utgivelse bestående av artikler som er forbudt å publisere i sine opprinnelsesland.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom