Enighet mellom Virke og Fagforbundet om boligbyggelag

Virke og Fagforbundet kom i natt til enighet i meklingen om boligbyggelag, en snau time på overtid.

Virkes forhandlingsleder, Astrid Flesland

Resultatet av meklingen gir ansatte et generelt lønnstillegg på 10,50 pr time. Minstelønnssatsene er hevet med kr 36.586 per år. I tillegg skal det gjennomføres lokale forhandlinger.

– Virke er glad for å ha kommet i mål med årets tarifforhandlinger med Fagforbundet. Vi har kommet til enighet, en enighet som gir alle et visst opprykk, samtidig som det overlates til de lokale partene å forhandle fram tillegg tilpasset den enkelte bedrifts økonomiske virkelighet, sier forhandlingsleder for Virke, Astrid Flesland.

Virke opplever at forhandlingene har vært konstruktive.

–  Vi har i fellesskap klart å fremforhandle en ansvarlig avtale. Det har vært viktig for Virke å sikre at det er rom for å gjennomføre reelle lokale lønnsforhandlinger i tråd med tariffavtalen, sier Flesland.

Om oss

Virke er handels - og tjenestenæringenes hovedorganisasjon. Våre 25 000 medlemsvirksomheter er ledende på alt fra å vaske gulv til å arrangere konserter, pleie eldre og ta vare på de yngste, selge mat, malerkoster, madrasser, og alt det andre vi har behov for. Handels- og tjenestenæringene gir hverdagen innhold.

Følg pressemeldinger fra Virke

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Virke på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Virke