Ny administrerende direktør i OBOS-banken

Tore Weldingh er ansatt som administrerende direktør i OBOS-banken fra 1. november 2024. Weldingh overtar etter Øistein Gamst Sandlie som trer inn i konsernledelse i OBOS som ny leder for divisjon Forvalting og rådgivning.

Tore Weldingh, ny administrerende direktør i OBOS-banken

Tore Weldingh har vært ansatt i banken siden 2015 og har vært CFO og daglig leder for datterselskapet OBOS Boligkreditt siden 2018. Han er utdannet økonom/revisor og har en MBA med spesialisering i finans, samt utdanning fra Luftforsvaret.

- Det er viktig for styret at ny administrerende direktør kan videreføre bankens gode utvikling og sikre forståelsen av bankens viktige rolle i OBOS-konsernet for finansiering av boligselskaper og medlemmers boligkjøp, samtidig som banken skal gi et attraktivt dagligbanktilbud til kundene, sier styreleder Ingrid Tjønneland.

- Jeg er glad for at styret og eier ønsker at jeg leder banken videre. OBOS-banken leverer enkle og konkurransedyktige banktjenester til fornøyde kunder, enten det er boligselskaper eller medlemmer. Vi har opplevd sterk kundevekst og god avkastning de senere årene, og mitt mandat er å fortsette med det vi gjør bra i dag. Jeg ser frem til å jobbe videre med en fenomenalt dyktig gjeng ansatte og at det er stadig flere kunder som vil bli med på laget, sier Weldingh

- Styret vil rette stor takk til Øistein Gamst Sandlie. Han har utviklet og posisjonert OBOS-banken som en moderne bank med lønnsom vekst og solide resultater over tid, sier Tjønneland.

Ingrid Tjønneland, styreleder OBOS-banken. Telefon: 907 38 680