Erfaringskonferansen 2024 - Hvordan bedre rekrutteringen til læreryrket?

Vi har en alvorlig lærerkrise, både i barnehage og skole og søkningen til utdanningene synker. Hvordan skal vi snu situasjonen?

Erfaringskonferansen 2024 skjer i Lærernes hus, Hausmannsgate 17, Oslo
Erfaringskonferansen 2024 skjer i Lærernes hus, Hausmannsgate 17, Oslo Foto: Utdanningsforbundet

Det er tema for Erfaringskonferansen, i regi av Nasjonalt forum for lærerutdanning og profesjonsutvikling (NFLP) mandag 16. september 2024, kl.11.00 i Lærernes Hus, Hausmannsgate 17, Oslo.

I februar lanserte regjeringa og Nasjonalt forum for lærerutdanning og profesjonsutvikling (NFLP) strategien Flere lærer i barnehage og skole – Strategi for rekruttering til lærerutdanningene og læreryrket 2024 - 2030.
Som en del av arbeidet med å følge opp målene i strategien, inviterer NFLP til erfaringskonferanse om hvordan vi kan rekruttere flere til læreryrket.

Statsråd Kari Nessa Nordtun og Utdanningsforbundets leder Geir Røsvoll åpner konferansen kl. 11.00.

Pressen er velkommen.