Apotek 1 kaprer erfaren byråprofil
Rene Pisani Valen går fra UM/Mediabrands til Apotek 1. Kompetansen og kapasiteten vil styrke kjeden fremover, sier markedsdirektøren i Apotek 1, som er svært fornøyd med å få Valen med på laget.
Etter over 20 år i mediebransjen, hele 17 av disse i ulike mediebyråer, går Rene Pisani Valen (49) nå over til annonsørsiden. Valen får stillingstittelen Sjef Media & Performance i Apotek 1. Han får det overordnet ansvaret for den totale mediemiksen, mediestrategi, medieinnkjøp og rapportering i selskapet.
-Vi er heldige som har klart å kapre Rene, sier Lise Østlund, direktør for marked og kundeinnsikt i Apotek 1.
Tung digital kompetanse
- Rene har en unik kombinasjon av tung digital kompetanse, høyt kunnskapsnivå om mediemarkedet og solid erfaring med å utvikle mediestrategier for flere av Norges største annonsører, sier Østlund.
Valen har hatt flere ulike stillinger på byråsiden og går nå fra stillingen som digital Lead i UM.
- Jeg har jo trivdes svært godt i mediebyrå i alle disse årene, men når denne muligheten dukket opp føltes det veldig riktig for meg å gjøre et skifte nå. Jeg ser fram til å få bruke min erfaring og kompetanse i et av Norges mest solide retailselskaper. Jeg er både ydmyk og stolt av å kunne få bidra hos Apotek 1, sier han.
Kompleks og spennende
Valen tror mange kan tenke at apotekbransjen er en litt traust og kjedelig bransje, men han mener at det motsatte er tilfelle.
- Apotekbransjen er kompleks og spennende. Den har en blanding av høy faglig kompetanse, etterrettelighet og rådgivende fokus kombinert med svært dyktige retailere. Apotek 1 har en solid posisjon i denne bransjen og i det norske markedet. Med over 50% markedsandel, en unik og faglig sterk bedriftskultur, og ikke minst bransjevinner av Norsk Kundebarometer hele 12 år på rad er dette et godt selskap å komme til, sier han.
Markedsdirektøren kan røpe at Valen ikke er helt ukjent for Apotek 1.
- Vi ble først kjent med han da han jobbet som digital strateg på Apotek 1-teamet hos IUM. Han imponerte oss med sitt engasjement og høye faglige kompetanse, sier hun.
Viser stor kanalforståelse
Østlund trekker frem Valens omnikanalforståelse og hode for strategiske implikasjoner.
- Vi er i en bransje der tilgjengelighet med fysiske apotek er en del av samfunnsoppdraget. Fysisk handel er den desidert største kanalen og vil nok være det i mange år framover, men det handler om å være tilgjengelig i de kanaler som våre kunder ønsker å benytte vår kompetanse både nå og i framtiden, sier hun. Og legger til:
- Netthandel vokser og vi ønsker å kunne gi kundene gode råd og trygghet uavhengig av hvilke kanal kundene henvender seg i. Noen ganger passer det best å bestille i nettbutikken og få tilsendt varer hjem. Andre ganger ønsker kundene å snakke med oss i et av våre 452 apotek.
En bransje i utvikling
Valen peker på utviklingen som apotekbransjen nå er inne i som en av årsakene til at han valgte å gå til Apotek 1.
- Det har lenge vært en dreining hvor digitale kanaler får en stadig større rolle i kundereisen, også i apotekbransjen. Digitale løsninger og systemer gir nye muligheter. Dette er noe Apotek 1 ser og har god forståelse for. Det er mange spennende prosjekter på gang i Apotek 1. Jeg ser fram til å jobbe med alle de flinke folkene og kunne bidra i en meningsfull bransje som virkelig betyr noe i folks liv, avslutter han.
Nøkkelord
Bilder
Vår kunnskap - din trygghet
Apotek 1 er landets største apotekkjede. Vi har i dag over 460 apotek spredt over hele landet og er også Norges største nettapotek.
Kjernen for vår virksomhet er kompetanse og kvalitet. Vår ambisjon er å leve opp til vårt slagord ”Vår kunnskap- din trygghet”, i alle våre kundemøter. Apotek 1 sine kunnskapsrike medarbeidere skal gjennom sin rådgivning og oppfølging skape bedre helse og økt velvære for våre kunder.
Våre verdier er at vi skal være pålitelige og engasjerte medarbeidere, som viser respekt og diskresjon i vårt arbeid. Vi i Apotek 1 ønsker å være en viktig faktor i helsetjenesten. Hos oss skal kundene få inspirasjon og bli motivert til å ta vare på egen helse. Vi skal være blide, imøtekommende og gi god service.
Følg pressemeldinger fra Apotek 1
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Apotek 1 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Apotek 1
Rekordmange nordmenn tar influensavaksine28.10.2024 07:48:43 CET | Pressemelding
Apotek 1 har en sterk økning i antall influensavaksiner som er satt i år. Fra september til nå har det blitt satt 67 prosent flere vaksiner sammenlignet med fjoråret.
Rekordmange nordmenn tar influensavaksine24.10.2024 12:06:47 CEST | Pressemelding
Apotek 1 har en sterk økning i antall influensavaksiner som er satt i år. Fra september til nå har det blitt satt 67 prosent flere vaksiner sammenlignet med fjoråret.
Oppfordrer folk til å vaksinere seg før influensatoppen inntreffer18.9.2024 09:11:59 CEST | Pressemelding
Nordmenn vil holde influensaen på avstand og hele 40 prosent vil sette vaksinen i år. Fra 1. oktober er vaksinen tilgjengelig i apotek og nå er det åpnet for å bestille time.
Apotek 1 kåret til bransjens beste innen bærekraft5.3.2024 11:46:00 CET | Pressemelding
Norges største apotekkjede gikk i dag av som vinner med seieren i kåringen fra Sustainable Brand Index.
Apotek 1 er første apotekkjede i Handelens Miljøfond30.1.2024 10:54:00 CET | Pressemelding
For å kutte plastforbruket og sørge for mer gjenbruk har Norges største apotekkjede blitt medlem av Handelens Miljøfond.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom