VM i rulleski starter i dag

Norges Skiforbund Langrenn har uttatt 15 utøvere til VM i rulleski i Ziano Di Fiemme 12.-15. september.

Bak fra venstre: Jostein Olafsen, Sigurd Reistad, Amund Korseth, Ragnar Bragvin, Andreas Bergsland, Bror Korseth, Hermann Botterud og Kasper Herland. Foran fra venstre: Hanne Garberg, Aase Strøm, Julie Sofie Aas, Victoria Nitteberg, Karoline Grøtting og Emilie Ruud Lia. Norges Skiforbund

200 utøvere fra 32 nasjoner deltar i årets VM i Italia, og Norge har ambisjoner om medalje på flere av øvelsene. Fredagens sprint sendes direkte.

Mesterskapet starter med 10/15 km fri teknikk torsdag, mens det er 200 meter sprint fredag og teamsprint lørdag. Det hele avsluttes opp den asfalterte veien inntil slalåmbakken i Alpe Cermis søndag med klassisk fellesstart på 13/15 km. Det er dermed klart for en knalltøff avslutning på rulleski-VMs siste dag.

Les hele saken på skiforbundet.no

Bilder