Story House Egmont etablerer et nytt e-handelskonsern innen Hjem og Interiør
Egmont styrker sin posisjon i e-handelsmarkedet ved å samle sine ledende virksomheter innenfor området Hjem og Interiør i et felles konsern: Egmont LivingNordic. Det nye konsernet omsetter for over 2 milliarder kroner, og Charlotta Svarfvar er ansatt som konsernsjef.

Egmont har flere ledende e-handelsbedrifter innen hjem, interiør, belysning og kjøkken: Royal Design, Rum21, Bakeren og Kokken og Andlight. Etter en lang periode med sterk vekst, har markedet blitt tøffere de siste par årene, noe som har krevd både tilpasning og koordinering.
– Vi har hatt en løpende dialog med selskapenes administrerende direktører om hvordan vi kan styrke vår konkurranseevne, tilby bedre produkter og tjenester til kundene, samt støtte leverandørenes merkevarebygging. Ved å etablere Egmont LivingNordic tar vi et nytt strategisk skritt for å effektivt utnytte virksomhetenes felles styrker og møte fremtidens behov, sier Cato Broberg, administrerende direktør for Story House Egmonts e-handelsvirksomhet og styreleder i Bakeren og Kokken og Royal Design.
Oppdraget med å lede det nye konsernet går altså til administrerende direktør for Bakeren og Kokken, Charlotta Svarfvar.
– Jeg er stolt over å ha fått tilliten til å lede det nye konsernet, Egmont LivingNordic. Jeg ser frem til å fortsette å jobbe med alle de fantastiske og engasjerte kollegaene og leverandørene. Gjennom den nye strukturen blir vi enda sterkere, og sammen kan vi fortsette å utvikle alle sterke merkevarer og befeste vår posisjon som markedsledere og kategori-eksperter, sier Charlotta Svarfvar.
Nanna Hedlund ønsket ikke en rolle i det nye konsernet, men vil derimot bidra i konsolideringsprosessen for å sikre en fortsatt sterk fremgang i transformasjonen av Royal Design Group foran overgangen. Etter en vellykket relansering av Royal Design nå i august har hun derfor valgt å forlate selskapet og sin rolle som administrerende direktør.
– Det har vært en spennende tid med Royal Design Group, og jeg er veldig stolt over den omfattende kostnadsomleggingen vi har gjort parallelt med det offensive arbeidet med å bygge et ”Royal Design 2.0”, klart for en sterk internasjonal vekst. Vi ser allerede en positiv utvikling siden relanseringen, og det føles derfor godt å overlevere et betydelig sterkere Royal Design Group til det neste kapittelet, sier Nanna Hedlund.
– Vi har hatt en god prosess med Nanna og Charlotta der vi sammen har kommet frem til den nye strukturen. Vi er alle enige om at dette vil gi enda bedre forutsetninger for å styrke vår konkurranseevne i dagens krevende marked, og samtidig skape et stabilt grunnlag for langsiktig vekst og lønnsomhet. Det føles også trygt at vi følger samme koordineringsstrategi som for våre andre e-handelsområder, for eksempel har vi gjort dette innenfor vårt Outdoor-segment for noen år siden, avslutter Cato Broberg.
Selskapets kontorer, fysiske butikker og lager vil ikke bli påvirket av endringene.
Endringene trer i kraft fra 1. oktober 2024. Nanna Hedlund blir værende i en støttende rolle under en overgangsperiode i høst.
Fotnote: Innenfor Outdoor-segmentet har Story House Egmont tidligere etablert konsernet Outnordic, som omfatter selskapene Outnorth, Fjellsport og Skitt Fiske.
Nøkkelord
Kontakter
Knut Christian MoengPR og kommunikasjonssjefStory House Egmont
Tel:+47 977 20 112knut.christian.moeng@egmont.comBilder


Om Story House Egmont E-handel
Story House Egmont, som er en del av det nordiske mediekonsernet Egmont, driver en omfattende e-handelsvirksomhet med ni ledende selskaper innen forskjellige strategiske nisjeområder. Våre e-handelsselskaper tilbyr kvalitetsprodukter for den moderne forbruker og inspirerer til nye opplevelser og fellesskap innen alt fra friluftsliv, skjønnhet, kjøkkenutstyr og hjeminnredning, til helse og barneartikler. Virksomheten inkluderer selskapene Jollyroom, Royal Design, Bakeren og Kokken, Outnorth, Garnius, Fjellsport, NiceHair, Med24 og Skitt Fiske. Les mer på www.egmont.com
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
Hva er det Messi, Yamal og Ødegaard har til felles?11.4.2025 14:14:35 CEST | Pressemelding
Nå vil en av Norges største fotballprofil lære barn og ungdom de råeste triksene til proffene, med sin bokutgivelse «Fotballskills – lær deg proffenes beste triks og finter».
Ny innholdsansvarlig for magasinet Jakt11.4.2025 10:49:02 CEST | Pressemelding
Stian Valderhaug er ansatt som innholdsansvarlig for magasinet Jakt i Story House Egmont. Valderhaug har lang erfaring som magasinmaker, og kommer fra stillingen som digital redigerer i Klikk.
Bakeren og Kokken fortsetter å vokse – oppnår rekordomsetning i 20243.4.2025 09:17:29 CEST | Pressemelding
Bakeren og Kokken, som er ledende i Norden innen kjøkkenmaskiner, redskaper og interiør til kjøkkenet, oppnådde i 2024 sin høyeste omsetning noensinne og en kraftig økning i lønnsomhet. Omsetningen beløp seg til 966 millioner SEK (816), og driftsresultatet (EBITDA) til 42 millioner SEK (33)
Story House Egmont Norge tilbake med gode tall13.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Story House Egmont i Norge kan glede seg over et godt resultat for fjoråret. Resultatregnskapet for 2024 viser et overskudd (EBIT) på 34 mill. NOK.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom