DZT Vertriebsagentur Norwegen

DZT Topp-100 rangering 2024 – utenlandske gjester har valgt sine favorittreisemål i Tyskland

Frankfurt am Main, 11. september 2024 – Miniatur Wunderland Hamburg, Europa-park og Phantasialand i Brühl er topp tre vinnere av den årlige undersøkelsen «De 100 mest populære reisemålene i Tyskland» til Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT).

Hamburg: Miniature Wonderland
Hamburg: Miniature Wonderland Mediaserver Hamburg Hamburg Marketing GmbH

I perioden mellom mars og juli 2024 benyttet over 25 .000 brukere, fra mer enn 20 land, muligheten til å nominere det de anser som Tysklands mest attraktive turistmål på www.germany.travel. Undersøkelsen «De 100 mest populære reisemålene i Tyskland», viser at familievennlige ferieopplevelser, livlige storbyer, og historiske severdigheter er blant favorittene hos de internasjonale besøkende på hjemmesiden til DZT. Det offisielle resultatet av den nåværende topp 100-rangeringen har vært tilgjengelig på www.germany.travel/de/top100 siden 15. august 2024.

De påfølgende vinnerne etter topp tre er Nürburgring, Rothenburg ob der Tauber, hovedstaden Berlin, samt Deutschlandmuseum Berlin, som åpnet i 2023. Videre inkluderer rangeringen UNESCOs verdensarvsted Markgräfliches Operahaus Bayreuth, termalbadet i Erding og slottet Eltz i Wierschem.

Joelle Janz, leder av Tysklands Nasjonale Turistkontor i Norge, uttalte at «i over ti år har topp 100-rangeringen gitt tyske turistmål og attraksjoner et innblikk i deres internasjonale synlighet og popularitet på nett. Samtidig får våre partnere i tysk reiseliv en bekreftelse på at de har lykkes med sin internasjonale markedsføring. Den store deltakelsen i undersøkelsen bekrefter også at merkevaren Reiselandet Tyskland er attraktiv i den internasjonale konkurransen».

Siden 2012 har besøkende på nettstedet www.germany.travel hatt muligheten til å nominere de turistmålene de mener er spesielt attraktive i denne kampanjen. Det er kun deltakere fra internasjonale markeder som blir vurdert, og rangeringen av de 100 beste er basert på disse nominasjonene.

Hamburg: Miniature Wonderland
Mediaserver Hamburg Hamburg Marketing GmbH

Alt om Ferielandet Tyskland

I over 50 år har Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) markedsført reisemålet Tyskland i utlandet på oppdrag fra den tyske regjeringen. Ved til sammen 27 utenlandskontorer betjenes 40 markeder, alle med mål om å vise frem Tysklands mangfold som turistattraksjon og øke innkommende turisme til landet.

Som paraplyorganisasjon for Ferielandet Tysklands rikholdige tilbud, har DZT en viktig funksjon i den internasjonale markedsføringen. DZT utvikler blant annet en tilbuds- og opplevelsesorientert markedsføring, samler og optimaliserer markedsføringsaktivitetene globalt og har en omfattende virksomhet i vekstmarkeder. Det er etablert et utstrakt samarbeid mellom DZT, turistnæringen i Tyskland, tyske institusjoner i utlandet og partnere fra næringsliv og organisasjoner.

Følg pressemeldinger fra DZT Vertriebsagentur Norwegen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DZT Vertriebsagentur Norwegen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra DZT Vertriebsagentur Norwegen