Havila Kystruten

Matthew Valentine får ny rolle i Havila Kystruten

Havila Kystruten har forfremmet Matthew Valentine til en ny «Global Head of Sales», og Irene Gundersen er forfremmet til «Head of Sales Scandinavia & France».

Havila Pollux ved Bryggen i Bergen.
Havila Pollux ved Bryggen i Bergen. Martin Giskegjerde/Oclin/Havila Kystruten Bruk i media.

Valentine, som har vært ansatte i Havila Kystruten i fire år, var tidligere Head of Sales for UK, USA, Canada, Australia, Spania, Nederland og Belgia. Før det var han Head of Sales, Developing Markets EMEA hos Hurtigruten.

I tillegg til å beholde det daglige ansvaret for sine eksisterende regioner, vil Valentine nå lede det globale salgsteamet for å etablere nye relasjoner og bygge salg.

Samtidig har Irene Gundersen fått rollen som Head of Sales for Skandinavia og Frankrike. Hun og Pia Kuusisto, Head of Sales for DACH, Finland og Italia, vil begge rapportere til Valentine.

- Etter å ha kjent Matthew i mange år, tviler jeg ikke på at hans kommersielle innsikt og rike erfaring vil være uvurderlig for å bidra til at merkevaren vår vokser globalt. Vi har ambisiøse planer for virksomheten vår, og denne nye stillingen vil være avgjørende for å lykkes, sier salgsdirektør Johanna Hansli i Havila Kystruten.

Valentine mener selskapet er godt rustet for fremtiden.

- Jeg ser virkelig frem til å jobbe med teamet for å utforske nye muligheter og bygge videre på suksessene deres rundt om i verden. Havila Kystruten seiler allerede på batterikraft gjennom UNESCOs verdensarvfjorder, men vi har som mål å drifte hele vår 11-dagers reise langs kystruten utslippsfri innen 2030. Jeg er overbevist om at vår mer miljøvennlige satsning, kombinert med flåten av moderne, romslige skip, gjør oss godt rustet for vekst i årene som kommer, sier Valentine.

Havila Pollux ved Bryggen i Bergen.
Johanna Hansli
Martin Giskegjerde/Oclin/Havila Kystruten Bruk i media.
Matthew Valentine, Country Manager UK.

Om oss:

Havila Kystruten er et norskeid rederi som drifter fire av skipene på den historiske kystruten mellom Bergen og Kirkenes, med kystrutens mest miljøvennlige skip.

De fire nye skipene er lastet med en av verdens største batteripakker installert på et passasjerskip og kan seile opp til fire timer utslippsfritt og lydløst gjennom sårbare områder. Batteriene kan lades i havn med ren, norsk vannkraft, og i daglig drift kombineres bruken av batterier med flytende naturgass, som reduserer CO2-utslippene med over 35 %.

Skroget er designet for å være maksimalt energieffektive, og overskuddsvarme brukes for å varme opp skipene om bord. Maten om bord er lokalprodusert og levert av norske leverandører, og all unødvendig bruk av plast er unngått. Vi overgår allerede norske myndigheters krav for utslippsreduksjon på kystruten, og har som mål å være utslippsfrie i fremtiden.

Havila Kystruten er en del av Havila-konsernet som har en historie tilbake til 1950-tallet. Det startet når grunnlegger Per Sævik kjøpte sin første fiskebåt i tenårene. Fra fiskeri og sildefiske, er Havila nå et konsern innen skipsteknologi, offshore, transport og turisme. Sævik-familien er fortsatt majoritetseiere og involvert i den daglige driften av Havila Kystruten.

Følg pressemeldinger fra Havila Kystruten

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Havila Kystruten på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Havila Kystruten