99x

99x Group kjøper Clave Consulting

Konsernet som består av IT-selskaper i Norge, Sri Lanka, Brasil og Portugal, inngår avtale om å kjøpe det norske konsulentselskapet Clave Consulting.

– Vi gleder oss til å kunne tilby et enda bedre og bredere tilbud til våre kunder, samtidig som vi kan utveksle og dyrke kompetanse med andre sterke fagmiljøer, sier Steinar Sveen, daglig leder i Clave Consulting (til venstre). CEO i 99x Odd Sverre Østlie til høyre. Foto: 99x Kan brukes vederlagsfritt.

Clave er spesialister på brukeropplevelse, systemutvikling og rådgivning, og betjener kunder som Komplett, Eika, NAF, GTS og store virksomheter i offentlig sektor. Clave vil forsterke 99x sine eksisterende tjenester på rådgivning og utvikling av digitale løsninger.

– Vi er svært fornøyde med å ha kommet i havn med dette oppkjøpet. Clave Consulting passer svært godt med våre vekstambisjoner, og med sine spesialister blir Clave et flott tilskudd til både det norske og internasjonale miljøet vi har i 99x Gruppen, sier Odd Sverre Østlie som tiltrådde som CEO i 99x Holding i begynnelsen av 2024.

De ansatte i Clave er medeiere og vil fortsette som medeiere i 99x Group. Daglig leder i Clave, Steinar Sveen, er glad for å kunne fortsette å dyrke den sterke spesialistkompetansen og kulturen i Clave samtidig som posisjonen i Norge blir forsterket gjennom oppkjøpet.

– Vi gleder oss til å kunne tilby et enda bedre og bredere tilbud til våre kunder, samtidig som vi kan utveksle og dyrke kompetanse med andre sterke fagmiljøer. Dette grepet gir oss anledning til vekst i Norge i tiden som kommer, sier Steinar Sveen, daglig leder i Clave Consulting.

Clave Consulting har siden etableringen i 2015 hatt en jevn årlig vekst i både ansatte, omsetning og resultat.

– Vår bedriftskultur, våre verdier og gode fagmiljø har bidratt til høy tilfredshet og at vi har holdt på de ansatte. Med fokus på rekruttering av talenter direkte fra universiteter og høyskoler er vi også spesielt fornøyd emed at vi sammen med kundene våre får til gode prosjekter for våre nyutdannede på vei inn i konsulentlivet, sier Sveen.

Clave eier 40% av det polske konsulentselskapet Fabres Sp. Fabres eies i tillegg av Komplett Group og den polske ledelsen. Samarbeidet mellom Clave og Fabres på flere prosjekter i Norge har pågått siden etableringen. Fabres er i dag 50 konsulenter med spesialkompetanse innenfor utvikling og QA, samt omfattende erfaring og domenekunnskap innenfor områder som e-commerce, logistikk og ERP-integrasjoner.

Clave Consulting blir et heleid datterselskap i 99x Group når transaksjonen er gjennomført mot slutten året. Clave vil fortsette å operere som eget selskap, og samtidig samarbeide med andre selskaper i gruppen på flere områder.

99x Group har sitt hovedkontor i Norge og leverer rådgivnings- og utviklingstjenester av digitaleløsninger. FrautviklingssentreiNorge,SriLanka,Malaysia,BrasilogPortugal jobber distribuerte team tett med kundene for å bidra til utvikling av SaaS produkter hos software selskaper og til digitale løsninger i oGentlig og privat sektor. Norge er det største markedet for 99x Group, samtidig som det leveres en betydelig og voksende andel tjenester i resten av Europa og USA. Group har om lag 600 ansatte i Asia, Sør-Amerika og Europa, og består av selskapene 99x Technology, Seeds, Cleverti, LeanOn og Incrementi.

Bilder

Foto: 99x Kan brukes vederlagsfritt.

Følg pressemeldinger fra 99x

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra 99x på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra 99x