99x

99x blir et av Norges største IT-selskaper

Syv selskaper samles under 99x-paraplyen og danner et nytt konsern som vil ha over 600 ansatte. Selskapet blir med dette et av de større IT-selskapene med norsk eierskap og hovedkontor i Norge.

– Kombinasjonen av lokal forståelse og tilstedeværelse, og tilgang til det fremste av globalt talent vil være viktig for å lykkes i årene fremover, sier CEO Odd Sverre Østlie. Foto: Odin Teigland

Ved å samle selskapene 99x Technology, Seeds, LeanOn, Nextly, Cleverti, Incrementi og Clave blir 99x en av Norges største aktører innen digital produktutvikling, avanserte webløsninger og strategiske IT-konsulenter

Den nye konstellasjonen eies av gründerne, ledende ansatte og et investeringsselskap som forvaltes av Driv Kapital.

Svarer opp behov

Selskapene med ansatte i Norge, Malaysia, Sri Lanka, Brasil og Portugal har levert løsninger til norske virksomheter og organisasjoner i 20 år.

– Ved å samle selskapene i en gruppe på denne måten gir vi kundene i alle de syv selskapene tilgang til det fremste av ekspertise innen IT. Kombinasjonen av lokal forståelse og tilstedeværelse, og tilgang til det fremste av globalt talent vil være viktig for å lykkes i årene fremover, sier CEO Odd Sverre Østlie.

En av de underliggende driverne som gjør at Østlie har tro på suksess er det økende behovet for spesialisert IT-kompetanse Norge og andre vestlige land står overfor de kommende årene. Utfordringene må simpelthen løses på nye måter, mener han.

– 99x er unikt posisjonert til å møte den økende etterspørselen, og skal levere effektive, skreddersydde løsninger som møter de stadig høyere kvalitetskravene, sier Østlie.

Skal vokse

Ambisjonen er ifølge Østlie å øke kundebasen betydelig de neste årene.

– 99x skal vokse, både organisk og gjennom strategiske oppkjøp. Gjennom høy kvalitet på arbeidet vi gjør sammen med våre eksisterende kunder, vil vi også tiltrekke oss nye kunder i Norge og  Norden, men også utvalgte markeder i Europa og Nord-Amerika.

I Norge har du trolig brukt et produkt utviklet av 99x uten å vite det. SuperOffice vært kunde i 18 år, og en tredjedel av norske dagligvarer distribueres av dagligvarekjeder og forhandlere som bruker SOLWR sine løsninger, og eierne av over to millioner hus, hytter og leiligheter bruker Boligmappa. I disse dager lanseres også tjenesten Oscar Inspector som er utviklet sammen med Bilforhandlerenes UtviklingsSenter (B.U.S.)

– Sammen med B.U.S. har vi utviklet en programvare som ved hjelp av kunstig intelligens samler 30 år med innsikt og 20 millioner verkstedoperasjoner inn i en løsning som blir tilgjengelige for alle som skal kjøpe bruktbil, forteller Østlie.

Offisiell lansering på Y Oslo 2024

For å markere sin offisielle lansering som et samlet konsern, vil 99x være en av hovedsponsorene på Y Oslo 2024-konferansen den 30. og 31. oktober. Arrangementet vil være en viktig arena for selskapet til å vise seg frem for både kunder og partnere.

– Y Oslo 2024 er den perfekte plattformen for oss til å vise hva 99x kan levere. Vi ser frem til å dele våre visjoner og løsninger med bransjen, og til å knytte nye bånd med potensielle partnere, sier Østlie.

Besøk 99x sin stand på Oslo Konserthus for mer informasjon om selskapets nye reise.

Følg pressemeldinger fra 99x

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra 99x på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra 99x