Ny sjef for Coca-Cola Europacific Partners i Norge

Per Olav Loftskjær er ny administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) i Norge. Per Olav overtar etter belgiske Carl Lescroart, som tar over lederrollen for CCEP i Belgia.

Per Olav Loftskjær er ny sjef for CCEP i Norge fra 1. september. Han har gått gradene i Coca-Cola-systemet siden han startet i 2001, og har bred erfaring fra ulike kommersielle roller i selskapet. Han kommer fra stillingen som direktør for teamet med kundeansvar for CCEP sine dagligvare- og KBS- kunder.

– Jeg gleder meg stort til å bli leder for det vi i Coca-Cola kaller «Team Norway». Vi kan være stolte av «Team Norway» som ofte viser vei i det internasjonale Coca-Cola-systemet. Blant annet som bidragsyter til et av verdens mest effektive pantesystemer, og gjennom å ha en kaffevirksomhet i sterk utvikling. Nå skal vi utvikle den norske virksomheten videre, og sørge for at markedet fortsatt har tilgang på verdens sterkeste drikkemerkevarer. Mange av disse produserer vi lokalt her i Lørenskog, sier Per Olav Loftskjær, og fortsetter:

– Vi har over 500 kompetente og engasjerte kolleger i hele selskapet – produksjon, lager, logistikk, salg, markedsføring, strategi og ulike støttefunksjoner – både her på produksjonsanlegget i Lørenskog, og på salgskontorer i hele landet. I tiden som kommer skal vi fortsette å samarbeide for å skape bærekraftig vekst, avslutter Loftskjær.

Carl Lescroart, som har vært administrerende direktør for CCEPN siden 2020, flytter nå tilbake til Belgia. Der vil han ta over rollen som Country Director for CCEP Belgia, også dette fra 1. september.