Ny Fretexbutikk på Strømmen

Blant 195 butikker og spisesteder i Strømmen Storsenter, tilbys nå også gjenbruksvarer fra Fretex.

Amelia viser fram en fint kjole
Amelia ønsker velkommen til Fretex på Strømmen Storsenter Fretex

Mandag 2. september åpnet Fretex den nesten 300 kvadrater store bruktbutikken. Her tilbys brukte klær, sko og tilbehør for kvinner og menn. Butikken er også et mottak for det folk vil gi. Gavene gjør at Frelsesarmeen kan dele ut klær og andre ting til folk som strever med å få endene til å møtes. En del av butikkens bruktomsetning går til Frelsesarmeens fattigdomsbekjempelse og tiltak for å gi alle mennesker verdige liv og nye muligheter. I fjor gikk 28,6 millioner kroner til slike formål.

Butikkleder Passar Qadir viser stolt fram den nye butikken og forteller litt som sin bakgrunn.

- Jeg har nylig utdannet meg innenfor HR og personalledelse. Det å være butikkleder gir meg muligheten til å påvirke arbeidsmiljøet direkte. En god arbeidsplass verdsetter sine ansatte og slipper de til. Det er dette jeg ønsker å gjøre med mitt team. Arbeidsmiljø og god atmosfære sørger for de beste resultatene. Fretex er også en unik arbeidsplass bygget opp av verdier. Det gjør det ekstra givende å være butikkleder. Vi jobber hardt for miljø og mennesker og det føles veldig riktig å kunne gi plagg en til sjanse. Vi håper kundene gleder seg like mye som oss, jubler butikkleder Passar Qadir.

Med seg på laget har hun blant annet Amelia

- Jeg er nyutdannet med en motekommunikasjon og stylinggrad fra London. Jeg er veldig fornøyd med at jeg kan bruke ferdighetene mine innen fotografi/videografi og motekunnskap. Jeg håper mange blir inspirert av @fretexstrommen på instagram, og tar grønnere valg, sier butikkmedarbeider Amelia.

Alt tekst: Folk handler i den nye Fretexbutikken på Strømmen.
Åpning av ny Fretexbutikk på Strømmen
En person ser på klær i en butikk.
Godt utvalg av brukte plagg, sko og tilbehør i ny Fretexbutikk på Strømmen Storsenter
En mann holder opp en jakke inne i Fretex på Strømmen.
Fretex på Strømmen har også klær og tilbehør til menn
Bilde av interiøret i Fretex-butikken på Strømmen Storsenter, med klesstativer fulle av klær og folk som handler.
Fretex på Strømmen storsenter
En person ser på ulike strikkevarer i en kurv hos Fretex.
Fretex med godt utvalg
En hånd holder en glassskål med dekorative mønstre.
Fretex tilbyr også noe glass og pyntegjenstander

Fretex er Norges største arbeidsinkluderingsbedrift og bruktkjede.

Følg pressemeldinger fra Fretex

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fretex på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fretex