Ankommer du Oslo lufthavn fra utlandet og skal reise videre i Norge med DAT kan du nå benytte deg av Domestic Transfer

Dersom du ankommer Oslo lufthavn med enten SAS, Widerøe eller Atlantic Airways fra utlandet og skal reise videre innenriks i Norge med DAT trenger du ikke lenger å hente bagasjen din og levere den på nytt.

Avinor / Catchlight

Har du gjennomgående billett med disse selskapene slipper du derfor også ny runde gjennom sikkerhetskontrollen og kan gå rett til gate.

Dorothy Billett, assisterende lufthavnsdirektør på Oslo lufthavn er glad på vegne av de passasjerene som nå får en forenklet prosess ved ankomst til Oslo lufthavn.

«Vi vet fra før at Dometic Transfer er en løsning på Oslo lufthavn som både flyselskap og ikke minst passasjerene som skal videre innenriks setter stor pris på. Derfor er det gledelig at enda flere reisende nå vil kunne benytte seg av dette fremover, som følge av at også DAT nå inngår blant de selskapene som tilbyr dette til sine kunder»

Nylig ble DAT en del av Domestic Transfer ordningen på Oslo lufthavn, som sikrer automatisk tollklarering og videreføring av bagasjen. Som passasjer blir derfor prosessen med bytte av fly fra en av de nevnte selskapene og over til DAT forenklet dersom bagasjen din er merket frem til din sluttdestinasjon, alt du trenger å gjøre er å følge skiltingen til Domestic Transfer ved ankomst på Oslo lufthavn.

«Vi er utrolig glade for denne vesentlige forenklingen for våre passasjerer som gjør reisen deres smidigere» forteller Robert Runghold, komersiell direktør i DAT.

Vi har lenge hatt de såkalte interline avtalene med de nevnte selskapene, men nå kan våre passasjerer nyte alle fordelene ved denne avtalen», avslutter han.

Pressetelefon (ikke SMS)Kun til bruk for journalister.