Enighet i tariffoppgjøret for Colosseumklinikkene

Leder for Tannhelsesekretærenes Forbund (ThsF), Anne-Gro Årmo, sammen med Parats øvrige forhandlingsdelegasjon; Bjørn Are Sæther og Emeline Levang har blitt enige med ledelsen i Colosseumklinikkene AS om ny tariffavtale.

Parats forhandlingsdelegasjon (fra venstre): Leder i Tannhelsesekretærenes Forbund (ThsF), Anne-Gro Årmo, forhandlingsleder fra Parat, Bjørn Are Sæther og Emeline Levang som er hovedtillitsvalgt i Colosseumklinikkene. Foto: Privat.

Årmo sier det er oppnådd et resultat som gir en solid lønnsøkning for alle.
– Vi har fått et generelt tillegg til autoriserte tannhelsesekretærer på mellom 25.500 og 33.300 kroner avhengig av ansiennitet. Dette gir de med lengst ansiennitet er godt løft, sier hun.

Godt oppgjør også for assistentene
Forhandler i Parat, Bjørn Are Sæther, sier assistentene også har fått et godt oppgjør.
– For assistenter er det generelle tillegget 25.500 kroner, og noe større for de med 0 og 2 års ansiennitets for å utjevne endringer i ansiennitetsstigen, sier Sæther.

Ønsker flere tariffavtaler
Årmo sier det er også enighet om at kveldstillegget økes fra 28 til 40 kroner timen.
– Vi er godt fornøyde med årets oppgjør og tariffavtalen vi har med Colosseumklinikkene. Målet vårt er å få flere tariffavtaler som kan erstatte Mønsteravtalen vi i dag har med mange arbeidsgivere. En tariffavtale er mer forpliktende og gir våre medlemmer rett til AFP, noe som gir vesentlig høyere pensjonsutbetalinger, sier hun.

Bilder

Foto: Privat.