Eleganse møter sportslighet - Nye Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series

Med SL 680 Monogram Series introduseres den mest sportslige modellen fra Mercedes-Maybach noensinne, samtidig som komfort og de klassiske og elegante detaljene er ivaretatt. Den unike modellen forventes på veien i løpet av andre kvartal 2025.

Denne fargekombinasjonen heter Red Ambience og kombinerer obsidian black metallic over MANUFAKTUR garnet red metallic. Mercedes-Benz

Høy akustisk komfort kombinert med overlegen åttesylindret kjøreopplevelse
For en Mercedes-Maybach gjelder de eller høyeste standardene, og dette kommer tydelig til uttrykk i SL 680, både når det gjelder kjørekomfort og akustisk komfort. En rekke avanserte tiltak sikrer en stillegående og behagelig kjøreopplevelse. Dette inkluderer et støyoptimalisert eksosanlegg, omfattende isolasjon, myke motorfester og et komfortorientert fjæringsoppsett. Disse elementene arbeider sammen for å gi en luksuriøs kjøreopplevelse som er karakteristisk for Mercedes-Maybach.

Kombinasjonen av en 4,0-liters V8-motor med 585 hestekrefter og den jevne 9G-TRONIC automatgirkassen, gir den suverene kjøreopplevelsen man forventer av en Mercedes-Maybach. Den fullt variable 4MATIC+ firehjulsdriften sikrer optimalt veigrep, selv under utfordrende kjøreforhold, mens bakakselstyringen forener smidighet og stabilitet. Dette resulterer i en manøvrerbar og trygg kjøreopplevelse.

null
Et av to tilgjengelige 21-tommers felgdesign. Mercedes-Benz

Ikonisk design med eksklusive Maybach-detaljer
Nye SL 680 Monogram Series har en unik kombinasjon av farger og materialer, med Maybach-mønsteret som et bindende designelement. Det vil være to designkonsepter for den åpne toseteren ved markedslansering. Den røde heter Red Ambience og kombinerer obsidian black metallic over MANUFAKTUR garnet red metallic. Den hvite heter White Ambience der obsidian black metallic står i kontrast til MANUFAKTUR opalite white magno. Andre utvendige farger er tilgjengelige på kundeforespørsel.

Konturene til den krombehandlede grillen er opplyst og det samme er Maybach-bokstavene. Det karakteristiske panseret har en stående Mercedes-Benz-stjerne og en finne som går over hele panseret langs midten. For et ytterligere nivå av eksklusivitet er det sorte panseret tilgjengelig med Maybach-mønsteret innlemmet i grafittgrå farge. Prosessen for å produsere dette mønsteret er svært kompleks og gjøres delvis for hånd.

Innsiden av frontlyktene har elegante detaljer i rosegull. Frontrutens ramme er utført i krom, og en krominnsats pryder terskelkledningen. Mercedes-Maybach SL er utstyrt med 21-tommers smidde hjul, tilgjengelige i både 5-hulls design og multieiket design. Det omfattende isolerte stofftaket, i en lys svart nyanse, har det ikoniske Maybach-mønsteret diskret integrert i antrasitt, som gir en subtil, men sofistikert estetikk.

null
Innvendig finner du unike detaljer som skaper en eksepsjonell atmosfære karakteristisk for en Mercedes-Maybach. Mercedes-Benz

En eksepsjonell atmosfære innvendig
Innvendig skaper krystallhvitt nappaskinn en eksepsjonell atmosfære, med skinntrukne dørpaneler, midtkonsoll og komfortseter. Setetrekket har fått nytt design, og plassen bak setene er også utført i hvitt skinn. De galvaniserte seteryggene og de sølvkromede detaljene gir en slående kontrast.

Det heldigitale instrumentpanelet og den elektrisk justerbare skjermen i midten har Maybach-spesifikke oppstartsanimasjoner og visningsstiler. Ytterligere kjennetegn er rattet, pedalene i rustfritt stål og dørterskellistene i rustfritt stål.

Tekniske data

Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series

Motor

4,0 liter V8 biturbo