Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
- Samarbeidet med Hanne-Lene og Team Tomorrow har vært både spennende og lærerikt. Sammen med BAMA har vi tatt viktige steg for en mer bærekraftig utvikling av mattilbudet på farten i Norge – en god start på en lang reise mot å redefinere vår bransje og gjøre convenience bærekraftig og ikke minst bærekraft convenient, sier Synnøve Tveit, bærekraftsansvarlig i Reitan Convenience Norway.
Strekker seg etter de nye norske kostrådene
Samarbeidet med Dahlgren er en del av en større satsning på et grønnere og mer bærekraftig mattilbud i Narvesen sine butikker. Produktene er utviklet i tråd med de nye nasjonale kostrådene, lagt frem av Helsedirektoratet under Arendalsuka, med fokus på økt inntak av mat fra planteriket, grove brød- og fullkornsprodukter, samt mer frukt og grønt.
- Det gleder mitt mat- og fremtidshjerte stort at Narvesen setter sunnhet på farta på kartet! Samarbeidet har vært, og er, utrolig givende fordi alle parter virkelig vil endre noe. Det er nettopp det vi trenger; ekte smaksengasjement fra de som har makten til å hjelpe forbruker å velge grønnere, forteller Hanne-Lene Dahlgren.
Lavt klimaavtrykk og nye spennende ingredienser
Kjeden lanserer i første omgang to nye påsmurte alternativer med næringsrike og spennende ingredienser:
Edamamewrap à la Skagen
Spinatwrap med havsalat laget med blant annet edamame, gresk yoghurt, dill, tangkaviar, brokkoli og crispisalat. En lett og frisk wrap med 16 gram protein og en smak som minner om skagenrøre.
Himmelsk Hummus
Briks med harissahummus, syltet rødløk, Snøfrisk, kålmiks, oliven og tofu. Dette er en grov briks som er rik på fiber, fylt med masse gode smaker, samt inneholder 21 gram protein.
Begge de nye produktene har klimascore B og dermed lavt klimaavtrykk, i henhold til beregninger via Klimato.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistPressekontakt/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland, Innom og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med kafferabatt31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med fargerike illustrasjoner av Anette Moi. I tillegg gir kioskkjeden 5 kr avslag til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på Narvesen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom