Reitan Convenience

Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd

Del

I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.

Hanne-Lene Dahlgren på den offisielle åpningen av Narvesen sin nye testlab for bærekraftig utvikling av kjeden.
Hanne-Lene Dahlgren på den offisielle åpningen av Narvesen sin nye testlab for bærekraftig utvikling av kjeden. Foto: Camilla Solberg, Reitan Retail

- Samarbeidet med Hanne-Lene og Team Tomorrow har vært både spennende og lærerikt. Sammen med BAMA har vi tatt viktige steg for en mer bærekraftig utvikling av mattilbudet på farten i Norge – en god start på en lang reise mot å redefinere vår bransje og gjøre convenience bærekraftig og ikke minst bærekraft convenient, sier Synnøve Tveit, bærekraftsansvarlig i Reitan Convenience Norway.

Strekker seg etter de nye norske kostrådene

Samarbeidet med Dahlgren er en del av en større satsning på et grønnere og mer bærekraftig mattilbud i Narvesen sine butikker. Produktene er utviklet i tråd med de nye nasjonale kostrådene, lagt frem av Helsedirektoratet under Arendalsuka, med fokus på økt inntak av mat fra planteriket, grove brød- og fullkornsprodukter, samt mer frukt og grønt.

- Det gleder mitt mat- og fremtidshjerte stort at Narvesen setter sunnhet på farta på kartet! Samarbeidet har vært, og er, utrolig givende fordi alle parter virkelig vil endre noe. Det er nettopp det vi trenger; ekte smaksengasjement fra de som har makten til å hjelpe forbruker å velge grønnere, forteller Hanne-Lene Dahlgren.

Lavt klimaavtrykk og nye spennende ingredienser

Kjeden lanserer i første omgang to nye påsmurte alternativer med næringsrike og spennende ingredienser:

Edamamewrap à la Skagen

Spinatwrap med havsalat laget med blant annet edamame, gresk yoghurt, dill, tangkaviar, brokkoli og crispisalat. En lett og frisk wrap med 16 gram protein og en smak som minner om skagenrøre.

Himmelsk Hummus
Briks med harissahummus, syltet rødløk, Snøfrisk, kålmiks, oliven og tofu. Dette er en grov briks som er rik på fiber, fylt med masse gode smaker, samt inneholder 21 gram protein.

Begge de nye produktene har klimascore B og dermed lavt klimaavtrykk, i henhold til beregninger via Klimato.

null
Edamamewrap og hummus briks utviklet i samarbeid med Hanne-Lene Dahlgren, Team Tomorrow og BAMA.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Hanne-Lene Dahlgren på den offisielle åpningen av Narvesen sin nye testlab for bærekraftig utvikling av kjeden.
Hanne-Lene Dahlgren på den offisielle åpningen av Narvesen sin nye testlab for bærekraftig utvikling av kjeden.
Foto: Camilla Solberg, Reitan Retail
Last ned bilde
Hanne-Lene Dahlgren og Ole Robert Reitan på åpningen av Narvesen sin nye testlab på Jernbanetorget, 4. juni.
Hanne-Lene Dahlgren og Ole Robert Reitan på åpningen av Narvesen sin nye testlab på Jernbanetorget, 4. juni.
Foto: Camilla Solberg / Reitan Retail
Last ned bilde
Nyhetsproduktene: Edamamewrap à la Skagen og Himmelsk Hummus
Nyhetsproduktene: Edamamewrap à la Skagen og Himmelsk Hummus
Last ned bilde
Hanne-Lene Dahlgren
Hanne-Lene Dahlgren
Foto: Team Tomorrow
Last ned bilde
Produktinformasjon Himmelsk Hummus
Produktinformasjon Himmelsk Hummus
Last ned bilde
Produktinformasjon Edamamewrap à la Skagen
Produktinformasjon Edamamewrap à la Skagen
Last ned bilde

Om Reitan Convenience

Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.

Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland, Innom og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.

Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.

Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience

Reitan Convenience Norway åpner nytt serveringskonsept på Stortorvet i Oslo: - Ønsker å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen31.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding

I morgen, torsdag 1. februar, åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Northland har frem til nå vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen skal kundene bli møtt av dyktige baristaer og et bredt utvalg matretter av høy kvalitet.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye