Sparebanken Sør

Sparebanken Sør introduserer Apple Pay til kundene​

En tryggere, sikrere og mer privat måte å betale på med iPhone og Apple Watch.​

Illustrasjon av iPhone med Sparebanken Sørs bankkort.
Sparebanken Sør Sparebanken Sør

Sparebanken Sør tilbyr nå Apple Pay til kundene sine. Apple Pay er en tryggere, sikrere og mer privat betalingsmetode. Det gjør at kundene unngår å gi betalingskortet til andre, berøre fysiske knapper og bruke kontanter. I stedet går betalingen gjennom iPhone på en sikrere måte.​

Kunder kan enkelt holde sin iPhone eller Apple Watch nær en betalingsterminal for å gjøre en kontaktløs betaling. Hvert kjøp med Apple Pay er sikkert fordi du legitimerer deg med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller kode, i tillegg til en sikkerhetskode som bare brukes én gang. Apple Pay aksepteres i dagligvarebutikker, apotek, taxier, restauranter, kaféer, butikker og mange andre steder.​

Kunder kan også bruke Apple Pay på iPhone, iPad og Mac for å handle enklere i apper eller nettbutikker, uten å måtte opprette kontoer eller taste inn frakt- og betalingsinformasjon. Apple Pay kan også brukes til å betale i apper på Apple Watch.​

Sikkerhet og personvern er grunnleggende i Apple Pay. Når kundene bruker kortet sitt i Apple Pay, lagres ikke kortnumrene på enheten eller hos Apple. I stedet tildeles et unikt enhetskontonummer som krypteres og lagres sikkert i Secure Element, en chip som er sertifisert etter bransjestandard og laget for å lagre betalingsinformasjon trygt på enheten.​

Det er enkelt å sette opp Apple Pay. Åpne Lommebok på iPhone, trykk på + og følg trinnene for å legge til Sparebanken Sørs kreditt- eller debetkort. Når kortet er lagt til på iPhone, Apple Watch, iPad eller Mac, kan du ta i bruk Apple Pay med en gang. Du vil fortsatt få alle fordelene som følger med Sparebanken Sørs kort.​

Illustrasjon av iPhone med Sparebanken Sørs bankkort.
Sparebanken Sør Sparebanken Sør

Om Sparebanken Sør

Sparebanken Sør er en av landets største regionsparebanker med hovedkontor i Kristiansand. Banken har i alt 31 kontorer fordelt på Agder, Vestfold og Telemark og Rogaland.

Sparebanken Sør

www.sor.no