NemiTek

NemiTek rigger seg for videre vekst

NemiTek skal fornye sitt tilbud til både medlemmer og samarbeidspartnere. For å nå dette målet tar organisasjonen nå interne grep for å styrke satsingen fremover.

Martin Håndlykken (31), Tor Christian Ødegaard (43) og Jan Erik Røine (43) trer inn i nye roller. Thomas Fransrud / NemiTek

Bransjen er i rask utvikling, og NemiTek skal styrke tilbudet til sine medlemmer. Målet er å sikre at alle i bransjen får tilgang til den kompetanseutvekslingen og tilhørigheten NemiTek har stått for i over 100 år.

Med dette som bakgrunn gjøres det nå endringer i den sentrale organisasjonen, blant annet gjennom opprettelsen av to nye stillinger:

– Vi rigger oss om for å realisere ambisjonene vi har for hele organisasjonen.  Dette er et viktig steg i arbeidet med å utvikle NemiTek videre, forteller daglig leder Thor-Jostein Egeland.

Tettere samarbeid

Jan Erik Røine (43) tiltrer i en ny rolle som kommersielt ansvarlig i NemiTek.

Etter å ha vært redaktør for NemiTeks redaksjonelle utgivelser i 18 år, får Røine nå ansvar for å videreutvikle selskapets produkter og tjenester til kunder og samarbeidspartnere.

– NemiTek er en effektiv salgsarena for selskaper i vår bransje. Ved å videreutvikle våre kommersielle tilbud skal vi hjelpe enda flere selskaper til å nå sine strategiske mål. Jeg er allerede i gang med mye av arbeidet og er i dialog med mange selskaper som både og har ønsker et tettere kommersielt samarbeid med NemiTek, sier Røine.

Egeland er glad en av makkerne hans i en årrekke forblir i organisasjonen:

– Etter 18 år som redaktør for våre tidsskrifter er det få som kjenner vår bransje like godt som han. Hans redaksjonelle erfaring, bransjekunnskap og kontaktnettverk blir viktig for oss når vi skal videreutvikle våre kommersielle tilbud. Han vil spille en nøkkelrolle fremover som skal sørge for at de største samarbeidspartnere og kundene våre får god oppfølging, samtidig som han skal utvikle nye konsepter, forteller Egeland.

Samlet redaksjonelt ansvar

Tor Christian Ødegaard (43) har siden 2022 vært nyhetsredaktør for nemitek.no. Nå tar han over som ansvarlig redaktør for alle NemiTeks redaksjonelle flater, inkludert fagbladene Norsk VVS, Byggdrifteren, Varme og Kulde, Rørfag og Norsk Energi, samt nemitek.no.

– Dette har ligget i kortene en stund, forteller Egeland. Da vi hentet inn Tor Christian, så vi ham som en mulig arvtager etter Jan Erik Røine.

– Nå som Tor Christian tar over hele det redaksjonelle ansvaret, kan han fullt ut fokusere på å sette en tydelig kurs for våre redaksjonelle plattformer.

Tydeligere budskap og brobygger

Martin Håndlykken (31) tiltrer som kommunikasjonssjef i NemiTek.

Etter snart to år som innholdsprodusent har Håndlykken blitt godt kjent med alle deler av foreningen og bygget sterke relasjoner med både medlemmer og aktører i bransjen.

Viktigheten av tydelig og god kommunikasjon på tvers av hele organisasjonen og ut mot medlemmene er viktig.

– Når vi skal vokse som forening og tydeliggjøre vår verdi for medlemmene, er god kommunikasjon avgjørende. Jeg er veldig glad for at Martin tar denne oppgaven. Han er blitt raskt kjent med bransjen på den tiden han har vært her, og jeg tror mange kommer til å nyte godt av at han nå for et mer overordnet ansvar for kommunikasjonen hos oss, sier Egeland.

Videre satsing

Egeland forteller at flere endringer er på vei, og at organisasjonen planlegger ytterligere vekst.

– For å skape mer verdi for våre medlemmer må vi styrke den sentrale organisasjonen, sier han.

Høsten blir travel for foreningen, med et mangfold av lokale arrangementer og større møteplasser.

Den første store begivenheten er Driftskonferansen som arrangeres 11. – 13. september. Jugendkonferansen har i år fokus på bruk av KI og teknologi i bygg, og avholdes i Ålesund 26. september. Deretter følger VVS-dagene 16. – 18. oktober, som samler over 150 leverandører og mer enn 12.000 besøkende.

Bilder

Thomas Fransrud / NemiTek
Tor Christian Ødegaard blir ansvarlig redaktør i NemiTek.
Martin Håndlykken / NemiTek
Martin Håndlykken blir NemiTek sin første kommunikasjonssjef.
Tor Christian Ødegaard / NemiTek
Jan Erik Røine blir kommersielt ansvarlig i NemiTek.
Martin Håndlykken / NemiTek

Følg pressemeldinger fra NemiTek

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NemiTek på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NemiTek