Jarle Blindheim – ny generalsekretær i skøyteforbundet

Den 1. september overtar Jarle Blindheim som generalsekretær i Norges Skøyteforbund etter Håkon Dahl. Jarle ser frem til å ta fatt på den spennende oppgaven og ser et stort potensial i skøytesporten.

Jarle Blindheim
Jarle Blindheim NSF Fritt

Jarle kommer fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver i Ahlin Novateur Kommunikasjon. Han har imidlertid mange år bak seg fra idretten, gjennom Norges Bedriftsindrettsforbund, der han blant annet var markeds- og kommunikasjonssjef i flere år.

Første offisielle arbeidsdag for Jarle er 2. september, men allerede nå har han fått en prøvesmak i sin nye jobb, Han har truffet noen av våre forbundsløpere, besøkt skøytecampen på Hamar og deltatt på heldagsmøte for styret i Norges Skøyteforbund.

– Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på denne jobben, som helt sikkert vil bli like mye en livsstil for meg de neste årene. Det er spennende tider med mange store oppgaver som ligger foran oss, og som jeg ser frem til å ta fatt på. Jeg ser et stort potensial i skøytesporten, og ser også at mye er lagt til rette for det. Og så gleder jeg meg til å treffe alle der ute i Skøyte-Norge og lære alle våre grener å kjenne, forteller Jarle.

Jarle overtar etter Håkon Dahl, som starter i ny jobb som sponsor- og eventmanager hos Swix samme dato.

– Det er synd å miste Håkon, som har gjort en formidabel jobb i de fem årene han har vært ansatt. Men nå har vi fått Jarle ombord, og jeg er trygg på at det blir veldig bra. Han har en bakgrunn som vi har sett etter og har samtidig et enormt engasjement for idretten. Sammen er jeg sikker på at vi skal kunne videreføre og utvikle et godt arbeid til det beste for skøytesporten, sier president Mona Adolfsen, som samtidig retter en stor takk til den avtroppende generalsekretæren.

- Jeg ønsker Jarle alt godt i den nye jobben. Det er en fantastisk jobb, med mange spennede utfordringer. Skøytesporten står nå sterkere enn på mange år, både i forhold til deltakertall og resultater, så jeg er sikker på at dette er en fin tid å komme inn på. Jeg gleder meg til å følge med som ivrig supporter. Så vil jeg samtidig takke alle engasjerte folk i skøytesporten for et supert samarbeid og mye moro i disse årene, sier avtroppende generalsekretær Håkon Dahl.

null
Skøytepresident Mona Adolfsen sammen med ny generalsekretær Jarle Blindheim NSF Fritt

Jarle Blindheim
NSF Fritt