Priv. til red: Invitasjon til offentliggjøring av piloter for merkeordningen Made in Norway

Den 21. august offentliggjør vi navnene på de første selskapene som får retten til å ta i bruk opphavsmerket Made in Norway. Samtidig åpner vi for andre til å registrere seg.

Illustrasjon av merket Made in Norway på et produkt
Slik kan Made in Norway-merket se ut på et produkt.

Næringslivet har selv ønsket seg en slik ordning, og i alt 22 selskaper går i bresjen for å teste den. Innovasjon Norge administrerer opphavsmerket, og justerer kriteriene basert på tilbakemeldinger fra bedriftene.

Opphavsmerket er ment for produkter og løsninger med opphav i Norge. For å være kvalifisert for en lisens, må selskapet oppfylle et sett med kriterier som gjelder bedriften og det spesifikke produktet eller løsningen som skal bære merket.

Alle bedriftene som blir med i ordningen nå mottar et skriftlig bevis i et arrangement hos Innovasjon Norge den 21. august.

Det blir korte innlegg fra blant andre Kathrine Myhre fra Patentstyret og Nasjonalt Eksportråd, Børge Grønbech fra Sjømatrådet, New Zealand Made ved Dane Ambler, Hurtigruten, Norsk Dun, og flere andre bedrifter med store merkevarer. De forteller om sine erfaringer og forventninger til merkeordningen. Etterpå blir det tid for intervjuer, samtaler og lett servering.

Dato og tid:      Onsdag 21. august klokka 14.30

Sted:                 Grev Wedels plass 9, Innovasjon Norges lokaler i 6. etasje

Påmelding:      Meld gjerne fra til kjber@innovasjonnorge.no at du kommer.