- Unge jenter må finne kraften i seg selv!
Frida Leonore Næss er for mange kjent som den sprudlende jenta på Tiktok, som studerer på Hawaii. Hun ønsker å inspirere unge jenter til å finne kraften i seg selv, og for å oppnå dette bør de sette seg mål mener hun. Nå kommer hun med en utfyllingsbok for å loggføre nettopp dette!
Opinions målgruppestudie av unge i alderen 15–25 år, UNG2024, forteller om en generasjon som ønsker å optimalisere sitt beste selv. Det er en helhetlig tankegang som går ut på å stå opp tidlig, drikke vann, re opp sengen, få nok dagslys, spise sunt, osv. De ønsker å bli den beste versjonen av seg selv, og den nye boken fra Frida Leonore svarer direkte på dette behovet.
Boka har fått navnet «Ditt år».
- Gjennom tolv måneder og tolv ulike temaer vil jeg gi unge jenter mange råd for å etablere sunne og gode vaner som kan følge dem gjennom hverdagens utfordringer. Disse er basert på mine egne erfaringer, så det er ikke sikkert alt passer for alle, men jeg ønsker at de skal finne kraften i seg selv ved å eksperimentere med nye måter å gjøre ting på, å gå ut av komfortsonen sin, sier hun.
Frida vet nemlig hvordan man snakker med og til generasjon Z. Hun er selv en del av det etablerte tiktok-miljøet i denne målgruppen, og følgerne elsker å følge hverdagen hennes, der hun snakker masse om egne erfaringer knyttet til vaner og utfordringer hun møter i livet.
- Målet er å gi unge jenter inspirasjon til å skape et liv fylt med vitalitet, balanse og velvære. At de skal stoppe opp og tenke over hvordan de skal fylle livet og hverdagen med det som gir dem mest glede, slik at de kan bli den beste versjonen av seg selv! sier hun.
Det er viktig for Frida å understreke at det er lov å mislykkes.
-Det viktigste er at man tør å prøve. Det er ikke feil å mislykkes, men det føles godt å ha prøvd. Noen ganger lykkes man med nye ting man begir seg ut på, og andre ganger ikke. Ofte kommer det læring ut av det uansett, sier hun.
Selv har Frida slitt med utfordringer knyttet til egen mental helse.
-Jeg har ikke alltid trivdes i mitt eget nærvær. Jeg har hatt ganske dårlig selvbilde, og vært veldig avhengig av andres bekreftelse på at jeg var god nok. I dag har jeg endret tankegang, og nå er jeg min egen hypeman. Jeg er hovedpersonen i mitt liv, og alt jeg gjør gjør jeg for å ta vare på meg selv. Selvtilliten øker i takt med egenomsorgen, sier hun.
I boken kan man blant annet logge sin egen søvn.
-Vi lever i en verden som er fylt av forventninger og stress. Det er alltid noe man skal gjøre før man løper videre til det neste. Derfor er det viktig at vi stopper opp og reflekterer over det som skjer underveis. At vi setter oss mål, og feirer når vi oppnår de målene vi setter oss! Sier hun.
Denne refleksjonen kan man gjøre i bokens takknemlighetslogg. Der fører man ned hva man har vært takknemlig for den dagen.
Bokens 12 temaer består av trening. Kosthold, reise og kultur, fremtidsplaner, drømmer og manifistering, personlig vekst og læring, takknemlighet og positiv tenkning, økonomi, tidsstyring og organisering, søvn, relasjoner, grensesetting og selvpleie og dating (date deg selv).
-Alle temaene har egne utfyllingssider og refleksjoner, så nå håper jeg at alle unge jenter, sammen med meg, vil utforske reisen mot sitt beste år noensinne, og la denne boka være deres trofaste følgesvenn på veien mot personlig vekst og oppfyllelse av drømmer og mål, avslutter hun.
Boken er i salg nå!
Nøkkelord
Kontakter
Ingvill Refsnes FlaatenPressekontaktEgmont People
Sakprosa
Bilder
Lenker
Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Dette er de nye fuglehusene4.11.2024 14:28:39 CET | Pressemelding
Nå kan fuglene utenfor huset ditt bo i «The Twist» eller sin egen Ishavskatedral. Snekker Rune «Hakkespetten» Strandenes, kjent fra TV3 programmet Eventyrlig oppussing gir nå ut boken PIIP – 15 unike fuglehus og matstasjoner du kan lage selv. Flere av disse fuglehusene er inspirert av arkitektoniske bygg i Norge, og nå håper han at flere vil finne snekkergleden, og hjelpe fuglene på samme tid!
Velkommen til Egmonts glade juleheftetid!31.10.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Juleheftene har vært en naturlig del av de norske juletradisjonene i over hundre år. Dette er en særnorsk tradisjon som de fleste nordmenn setter stor pris på. Juletiden er lesetid, og i år utgir Egmont Kids over 30 julehefter!
Stor juleheftekonkurranse - 200 000 kroner i premier18.10.2024 14:35:54 CEST | Pressemelding
Story House Egmont jakter på neste års nye, norske juleheftetegner. I førstepremiepotten ligger 150 000 kroner og en utgivelseskontrakt.
Over 7000 nye digitale abonnenter på ett år26.9.2024 06:59:00 CEST | Pressemelding
Egmonts digitale abonnementstjeneste Klikk+ holder høy veksttakt for 4. året på rad.
Story House Egmont etablerer et nytt e-handelskonsern innen Hjem og Interiør11.9.2024 11:00:23 CEST | Pressemelding
Egmont styrker sin posisjon i e-handelsmarkedet ved å samle sine ledende virksomheter innenfor området Hjem og Interiør i et felles konsern: Egmont LivingNordic. Det nye konsernet omsetter for over 2 milliarder kroner, og Charlotta Svarfvar er ansatt som konsernsjef.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom