Nytt trenings- og utviklingssenter

21. august åpner Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og utviklingssenter på Haug i Ås, og vi ønsker å invitere media til å være til stede på dette arrangementet.

Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og  inovasjonssenter på Haug i Ås
Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og inovasjonssenter på Haug i Ås Foto: Even Wøllo/ Stiftelsen Norsk Luftambulanse

Kort om senteret:
Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og utviklingssenter skal bidra til å heve kompetansen i det akuttmedisinske miljøet i hele Norge. Senteret er blant annet bygd for å kunne samle operativt personell til fagsamlinger og trening, og for å utvikle og teste nye løsninger rettet inn mot luftambulansetjenesten i Norge.

Det nye senteret er finansiert av innsamlede midler og vil gi Norsk Luftambulanse en mulighet til å samle aktiviteter som i dag har vært spredt på ulike lokasjoner til ett nytt felles sted som er godt tilrettelagt for trening og samvirke.

Senteret på Ås vil også huse NLA-teknologi, som jobber med å utvikle digitale løsninger og innovative løsninger rettet spesielt mot luftambulansetjenesten, men som også brukes operativt i dag av flere akuttmedisinske miljøer. Stiftelsen Norsk Luftambulanses innovasjonslab vil også ha sin plass i senteret, hvor de jobber blant annet med å utvikling fremtidens cockpit.

Om dagen:
Arrangementet starter kl. 13 i hangaren på senteret. Det vil bli omvisning og mulighet til å møte representanter for miljøet som skal bruke senteret.

Media som ønsker å være til stede bes møte i god tid, og senest kl.1245. Merk at det er begrenset med parkeringsmulighet denne dagen.

For påmelding og spørsmål, ta kontakt med pressesjef i stifelsen.

Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og  inovasjonssenter på Haug i Ås
Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og inovasjonssenter på Haug i Ås
Foto: Even Wøllo/ Stiftelsen Norsk Luftambulanse

Stiftelsen Norsk Luftambulanse er en ideell organisasjon som støttes av 300 000 privatpersoner og 4000 bedrifter.

Alle våre datterselskaper, Norsk Luftambulanse Helikopter, Norsk Luftambulanse Fly, Norsk Luftambulanse Teknologi og Ambulanseforum, er viktige for å oppnå vårt formål – å fremme avansert prehospital akuttmedisin.