Making View

Innlandet med kompetansefokus på Arendalsuka

Sterke aktører fra Innlandet setter preg på debatten for komepanseutvikling under Arendalsuka. VRINN -klyngen for immersive learing, VR-selskapet Making View AS, Hamarregionen Utvikling, Stanges ordfører Truls Gihlemoen og stortingsrepresentant Rigmor Asrud (AP) står på scenen.

VR gir imersiv læring gjennom syn, hørsel og hender.
VR gir imersiv læring gjennom syn, hørsel og hender. Making View AS, Pål Vindfallet

Under Arendalsuka inviterer aktører fra Innlandet til dialog om mer effektiv opplæring gjenom teknologi der nettopp Innlandet utmerker seg. Å løfte fylket opp til nasjonalt fokus under Arendalsuka kan gi nye, spennende muligheter.

Vold og trusler
På scenen vil sikkerhetsselskapet Securitas fortelle om tøffe forhold med vold og trusler i jobben. Økende voldsproblematikk krever mer effektive løsninger. Making Views gründer Are Vindfallet vil demonstrere hvordan trening i VR-simulering kan gi et tryggere arbeidsliv for voldsutsatte i offentlig og privat sektor.

Veteran i Arendal
- Det blir fint å demonstrere voldsforebygging med VR for publikum og beslutningstakere, sier Are Vindfallet. Han har deltatt på Arendalsuka mange ganger tidligere
- Vi ser en positiv og økende interesse for kompetanseutvikling i VR. Stadig flere bruker nå VR fordi de har opplevd den kompetansekraften dette verktøyet gir.

Mangler trening
I invitasjonen til arrangement står det: "Håndtering av kriser, vold og uforutsette hendelser er blitt en del av manges travle arbeidshverdag, men vi har liten trening i å håndtere det. Nye utfordringer gjør at vi må tenke nytt."
- Vi tror næringsliv og myndighetene vil gå mer aktivt inn for disse løsningene når de blir kjent med de motiverende og tidsparende løsningene som finnes. Det er grunn til å være stolte av det Innlandet bringer til Arendalsuka, mener Vindfallet.

Innledning om "min hverdag" med vekter fra Securitas.
Hvordan kan vi løse utfordringer og lykkes med mer effektiv trening?

• Are Vindfallet i Making View/VRINN, verktøy og demo for mer effektiv trening
  • Bjørn Bakken i HINN trening i forsvar og for studenter i praksis

Panelsamtale om muligheter og barrierer med innlegg fra Jon Norheim, skolesjef i Securitas, Stortingsrepresentant, Rigmor Aasrud, ordfører i Stange Truls Gihlemoen, Eirik Andreassen i Digital Norway. Moderator Eli A. Bryhni.

Det blir mulighet for å teste VR i praksis på arrangementet.

Arrangementet er et samarbeid mellom Making View, VRINN, HINN, Securitas, Digital Norway og offentlig sektor.

Velkommen torsdag 15.8 kl 16.00 - 17.30
    Thon Hotel Arendal på Smalsund

Les mer om arrangementet på Arendalsuka her - https://www.arendalsuka.no/programsok/details/24097.

Media er velkommen til å teste VR-kurs fra Making View gratis. Send oss en epost til post@makingview.com eller til pressekontakt Lise Askvik - lise@makingview.com .