Foreningen Ridderrennet

Ny generalsekretær i Foreningen Ridderrennet

Foreningen Ridderrennet har gleden av å kunngjøre at Martin Feiring Sletten er ansatt som ny generalsekretær. Han tiltrer stillingen 1. november 2024.

Pressefoto av Martin Feiring Sletten
Martin Feiring Sletten er ansatt som ny generalsekretær i Foreningen Ridderrennet

Martin Feiring Sletten (36) er bosatt i Oslo og kommer opprinnelig fra Biristrand i Gjøvik kommune. Han har bred erfaring fra privat og frivillig sektor. De siste årene har han jobbet som konsulent innen topplederrekruttering, styrerekruttering og lederrådgiving i Assessit AS. Han er også styremedlem i Polyteknisk Forenings styrenettverk.

Sletten har solid bakgrunn fra idretten, blant annet som trener for paralandslaget i langrenn, hvor han deltok i de paralympiske lekene i Pyeongchang 2018. Han har også jobbet med aktivering av sponsorater og vært aktiv som tillitsvalgt og lederutvikler for frivillige i Den Norske Turistforening Oslo & Omegn.

Styreleder i Foreningen Ridderrennet, Tom Bratlie, uttrykker stor tilfredshet med ansettelsen.
-Vi er svært glade for å få Martin Feiring Sletten med på laget. Hans omfattende erfaring fra næringslivet og idretten, kombinert med hans sterke engasjement for frivillighet, gjør ham til en utmerket leder for Foreningen Ridderrennet. Vi ser frem til å utvikle organisasjonen videre under hans ledelse, sier Bratlie.

-Jeg takker styret for tilliten til å lede denne viktige organisasjonen. Jeg har vært deltaker på Ridderrennet både som både ledsager og i andre roller. Med stor respekt og ydmykhet ser jeg frem til å tre inn i rollen om generalsekretær, og sammen med de frivillige og styret jobbe for å videreutvikle og bevare arrangementet Erling Stordahl satte i gang for over 60 år siden, sier Martin Feiring Sletten.

Tom BratlieStyreleder, Foreningen Ridderrennet

Tel:905 21 904

Martin Feiring SlettenGeneralsekretær Foreningen Ridderrennet (fra 1. november 2024)

Tel:902 81 016

Om Foreningen Ridderrennet

Foreningen Ridderrennet er en ideell organisasjon som arbeider for å gi mennesker med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve mestring og glede gjennom fysisk aktivitet og idrett. Ridderrennet, som ble etablert i 1964, er det største årlige vinterarrangementet for syns- og bevegelseshemmede i Norge, og samler deltakere fra hele verden til konkurranser i langrenn og alpint på Beitostølen. Gjennom sine arrangementer bidrar Foreningen Ridderrennet til å skape inkludering, fellesskap og økt livskvalitet for alle deltakere. H.K.H Kronprins Haakon Magnus er Ridderrents kongelige beskytter.

Følg pressemeldinger fra Foreningen Ridderrennet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Foreningen Ridderrennet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Foreningen Ridderrennet