Dette glemmer vi igjen på Syden-ferie..

Når vi reiser på sommerferie til Syden, er de fleste nøye med å huske å ta med det viktigste. Men når vi skal reise hjem igjen, er vi ikke like nøye…

Et par som bader i havet på Mallorca
Mange av oss tar et siste bad eller nyter solen helt frem til det er på tide å dra til flyplassen. Dette fører til at badetøy som er hengt opp til tørk ofte blir gjenglemt. Foto: TUI

– Jeg har tatt kontakt med våre folk på plass i sommerfavorittene Spania og Hellas for å finne ut av hva som er på “glemmetoppen”. Så er du en av de mange på hjemreise fra sommerferie tiden framover, kan det jo være lurt å sjekke at disse tingene er på plass før du vender snuta hjemover, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Badetøy

Mange av oss tar et siste bad eller nyter solen helt frem til det er på tide å dra til flyplassen. Dette fører til at badetøy som er hengt opp til tørk ofte blir gjenglemt. Det positive er jo at da kan man unne seg noe nytt og lekkert før neste ferie.

Mobiltelefon

Vi er ikke like slepphendte med mobiltelefonen som før, men det handler kanskje om at vi har blitt enda mer avhengig av den? Men fortsatt er den inne på topplista over ting vi glemmer igjen. Dette er nok også tingen på lista som vi kjemper hardest for å få tilbake før flyet letter.

Pass

Å huske passet før reisen kan være en utfordring for mange, men det er like viktig å ha kontroll på reisedokumentene når du skal hjem. En ufrivillig forlengelse av sommerferien kan skape trøbbel, så sjekk at passet ligger trygt før transferbussens avgang.

Kosedyr

Gråtende barn på flyet vil man helst unngå, da er det lurt å sikre at favorittkosedyret ligger godt plassert i håndbagasjen. Ellers kan fort småbarnsfamiliens verste mareritt bli en realitet.

Nøkler

Å legge nøklene til huset eller bilen på et lurt sted på hotellrommet, er sjelden veldig lurt. Så dersom du er en av oss som ikke ennå ha elektronisk kodelås på døra, så bør du ta en nøkkelsjekk før du drar fra hotellrommet. Det er heller ikke veldig gøy å oppdage at du må la bilen stå igjen på Gardermoen, fordi bilnøklene ligger igjen i safen.

– Jeg vil ønske alle hjertelig velkommen hjem fra årets sommerferie, og håper at de har husket å ta med seg det viktigste tilbake igjen fra en minnerik ferie med sol og bad, sier Mørk-Løwengreen i TUI.

Et par som bader i havet på Mallorca
Foto: TUI