Ny administrerende direktør i Møbelringen

Øyvind Krohn (45 år) er ansatt som ny administrerende direktør i Møbelringen og forventes å starte opp i løpet av 4. kvartal 2024.

Øyvind Krohn. Ny administrerende direktør i Møbelringen

Møbelringen er glade for å informere om ansettelsen av Øyvind Krohn som ny administrerende direktør for Møbelringen.

Øyvind Krohn (45) kommer fra stillingen som administrerende direktør i Hageland, og bringer med seg omfattende erfaring fra fag-, detalj-, engros- og dagligvarehandelen. Øyvind er kjent for sin analytiske tilnærming, kunnskap og resultatorienterte lederskap, og har hatt suksess med effektive driftsorganisasjoner og sterke merkevarer.

"Jeg er både stolt og glad for å få denne muligheten. Møbelringen er en kjede hvor fagkunnskap, inspirasjon og kundeopplevelse står i sentrum, verdier jeg selv brenner for og som jeg mener er avgjørende for å lykkes i faghandel. Jeg er imponert over utviklingen kjeden har hatt de siste årene, og ser frem til å bidra til å utvikle kjedens posisjon og merkevare ytterligere," sier Øyvind Krohn.

Reidar G. Mueller, styreleder i Møbelringen, uttaler: "Vi er glade for at Øyvind Krohn har takket ja til stillingen. Han er en analytisk, kunnskapsrik, tillitsfull, robust, effektiv og resultatorientert leder med særskilt erfaring fra effektive driftsorganisasjoner, sterke merkevarer og moderne kategori- og leverandørutvikling. Jeg er overbevist om at han vil gli godt inn i teamet sentralt og bli en viktig bidragsyter til videreutvikling av Møbelringens posisjon og utvikling fremover."

Øyvind Krohn erstatter Henning Eriksen som forlater Møbelringen i løpet av høsten 2024 etter knappe 8. år i selskapets tjeneste.

Reidar G. Mueller. Styreleder i Møbelringen

Øyvind Krohn. Ny administrerende direktør i Møbelringen
Møbelringen Secto
Møbelringen Jasper
Reidar G. Mueller. Styreleder i Møbelringen

• Norsk faghandel for møbler, stiftet i 1985. 70 medlemseide butikker over hele landet, fra Kristiansand i sør til Honningsvåg i nord.
  • Hovedkontor på Lierstranda nær Drammen.
  • Medlem av mobelfakta.no, med miljøsertifisering av bedrift og produksjon, samt miljø- og kvalitetssertifisering av møbler.