Puss opp selv – det klarer du!

Norge er det landet som bruker mest penger på interiør og oppussing per innbygger. Vi er også det landet hvor flest eier egen bolig, og vi flytter ofte. Likevel er interiør og oppussing noe mange synes er vanskelig å få til selv. Dette vil Stine Skoli og Camilla Bakken gjøre noe med.

Nå lanserer de boka «Puss opp selv», der de gir deg den nødvendige kunnskapen du trenger for å gjøre boligen din til et drømmehjem – helt på egenhånd!

-Plassbygde møbler, eller spesiallagde løsninger, er noe som fort koster skjorta om en håndverker skal bygge dette, fordi det krever utallige arbeidstimer. Hvis du har tid, kan du på rimelig vis skape et hjem med eksklusive løsninger uten andre kostnader enn selve prisen for materialene og innsatsen du legger inn selv, sier Camilla.

I 2020 brukte vi til sammen svimlende 88 milliarder kroner på oppussing av egen bolig, et gjennomsnitt på mer enn 35 700 kr for hver husholdning i Norge.

-Det er ikke lommeboken som er avgjørende for om du trives hjemme. Svarene ligger godt plantet i deg selv, og hvilke forventninger du har til hva du kan få til. Du kan faktisk gjøre det meste selv, sier Stine Skoli, en av forfatterne bak boka «Puss opp selv».

Mange har høye krav til resultatet.

-Mange er redde for å hoppe ut i oppussingen, ettersom det er fremmed og innebærer verktøy som bråker og potensielt kan være farlige. Mange er også bekymret for at resultatet ikke blir bra. Bak denne boka ligger det også et fokus på å kunne ha et overkommelig budsjett uten at det på noen måte skal gå ut over et fantastisk resultat, sier Camilla.

Jentene vil motivere til å ta frem malerkosten og ta tak i prosjektene du har utsatt lenge.

-Hva er det verste som kan skje? Er du ikke fornøyd fra før, så kan det vel ikke bli verre? Mal det bordet du ikke liker lenger, eller sparkle den veggen som har forfalt. Kanskje er du skikkelig lei av panelet og ønsker å bytte til gips. Nå vet du hvordan, presiserer Stine.

Daglig svarer de begge to på spørsmål gjennom deres plattformer på sosiale medier – om hvilken maling som er best, hvordan en vegg sparkles, hvilke gardiner som passer inn og hvordan skape en rød tråd i boligen.Disse problemstillingene var noe av det de satte seg som mål å løse da de bestemte seg for å skrive bok.

-Denne boka er til alle de som ønsker å lære smarte og geniale hacks for hvordan man i teori og praksis ikke bare kan pusse opp, men også få en forståelse av farger, planer og en helhet i hjemmet. Nå er jobben vår å gi deg gleden og mulighetene, for sammen skal vi skape magi i hjemmet! avslutter Stine.

Boka er i salg nå!

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.