Planlegger unikt grønt moteshow

Felleskjøpet inviterer til helt spesielt moteshow under årets utgave av Dyrsku’n. Slik kan du delta.

Tidligere i år kom nyheten om at Felleskjøpet Agri hadde inngått avtale med Wenaas Workwear om levering av bekledning til bondesamvirkets butikker. Dermed får vi tilbake ikoniske plagg som FK-dressen og T-skjorta, men også noen spennende nyheter.

– Vi håper å kunne vise fram de første nyhetene under Dyrsku’n, men denne gangen vil vi også be om hjelp fra det norske folk, sier merkevaresjef Trond Østby i Felleskjøpet.

Moteshow i teltet

Østby og Felleskjøpet ønsker nemlig å vise fram mange kreative løsninger til hva bondens klær i grønt og gult kan brukes til.

– Vi planlegger et moteshow lørdag 14. september i teltet vårt på Dyrsku’n. Her utfordrer vi alle til å delta. Du kan komme til showet i kreativt FK-antrekk, du kan sende det inn til oss, eller om du bor langt unna, kan du sende inn bilde. Antrekk som sendes inn til Felleskjøpet blir selvsagt returnert etterpå, understreker Østby.

Han har mange år bak seg i Felleskjøpet, og har sett mange kreative løsninger.

– Nå ønsker vi å lage et uhøytidelig arrangement med glimt i øyet. Her er det bare å gå i gang og dyrke kreativiteten, sier Østby. De beste antrekkene under det unike moteshowet blir premiert.

Slik sydde Wenche om

I fjor skulle Wenche Bergslid fra Elnesvågen på firmafest med bondetema. Den kreative kjøkkenselgeren skaffet seg en Felleskjøpet-dress.

– Jeg klipte rett og slett til kjolen i ønsket fasong og formsydde den til min egen fasong. Glidelåsen forkortet jeg så det ble en V-hals. Det var viktig å beholde FK-logoen. Jeg fant hvite bånd på en gjenbruksbutikk, som jeg sydde på i bunnen og på lommene framme og bak. I kombinasjon med hvit topp, knesokker og pumps ble det et antrekk som slo virkelig godt an hos både kunder og leverandører, forteller Bergslid.

Etter firmafesten har kjolen til Wenche vært et svært populært objekt for utlån.

Er du like kreativ som Wenche? Kom i ditt grønne spesialantrekk på Dyrsku’n. Vil du sende oss antrekk, bilde eller melde deg på? Send en epost til trond.ostby@felleskjopet.no

Wenche Bergslid fra Elnesvågen i sin omsydde Felleskjøpet-dress. Nå kan du bli med på motevisning i grønt på årets utgave av Dyrsku'n.
Med enkle grep ble denne Felleskjøpet-dressen til en flott kjole. (Foto: Privat)

Felleskjøpet Agri hadde en omsetning på 20,5 milliarder i 2023 og har i overkant av 4 000 ansatte. Felleskjøpet er viktigste leverandør av teknologi og driftsmidler til norsk landbruk og har rundt 100 butikker rettet mot bønder og forbrukere i Norge. Felleskjøpet eier Granngården i Sverige som også har rundt 100 butikker rettet mot samme målgruppe. Vår virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakervarer, samt utstyr til park, anlegg og kjæledyr. Felleskjøpet Agri er et samvirke eid av rundt 37 500 bønder. Felleskjøpet Agri er markedsregulator for korn og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. Felleskjøpet Agris hovedmål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi på kort og lang sikt.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Felleskjøpet Agri på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.