Klart for BLINK 31. juli – 3. august

BLINK24, Norges Skiskytterforbund og Norges Skiforbund inviterer media til å delta under Skifestivalen BLINK 31. juli  – 3. august i Lysebotn, Ålgård og Sandnes.

Program BLINK 2024:
Onsdag 31. juli: Lysebotn Opp.
Torsdag 1. august: BLINK Classics, Ålgård.
Fredag 2. august: Supersprint i skiskyting og 10/15 km, Sandnes.
Lørdag 3. august: Blandet stafett og Parstafett skiskyting og sprint langrenn, Sandnes.

Det ligger an til å bli stort antall deltakende nasjoner. Pr 1.  juli er det meldt inn løpere fra 22 nasjoner.

Alle landslagene i skiskyting stiller på startstreken i BLINK og  fra elitelagene i skiskyting stiller Johannes Thingnes Bø, Tarjei Bø, Sturla Holm Lægreid, Vetle Sjåstad Christiansen, Johannes Dale-Skjevdal, Endre Strømsheim, Ingrid L. Tandrevold, Karoline Knotten, Juni Arnekleiv, Maren Hjelmeset Kirkeeide, Marthe Krokstad Johansen og Ida Lien.

Fra langrennslandslaget er Harald Østberg Amundsen, Even Northug, Simen Hegstad Kruger, Iver Tildem Andersen, Didrik Tønseth, Pål Golberg, Martin L. Nyenget, Håvard Solås Taugbøl, Erik Valnes, Johannes H. Klæbo, Ansgar Evensen, Margrethe Bergane, Kristin Austgulen Fosnæs, Julie Myhre, Mathilde S Myhrvold, Lotta Udnes Weng, Tiril Udnes Weng og Heidi Weng klare for BLINK24.

Påmelding for media slik at vi kan legge forholdene best mulig til rette går til sport- og kommunikasjonsansvarlig BLINK, Arne Idland, innen 26. juli 2024, arne.idland@axelar.no, tlf.: +47 934 36 755.

Påmeldingen skal inneholde:
* Mediehus
* Antall medierepresentanter navn, mobil og e-post (journalister/reportere/fotografer)
* Hvilke dager medierepresentantene skal være tilstede
* Fotografer med behov for tilgang fotosoner må oppgis - skal benytte «Fotografvest»
* Medierepresentanter som skal være med mediebåt til Lysebotn må alle være navngitte.

Praktisk informasjon
Båten til Lysebotn onsdag 3. august har avgang kl. 09:00 fra Vågen i Sandnes sentrum. Retur etter at herreløpet er ferdig med avgang cirka kl. 16:45 fra Lysebotn tilbake til Sandnes.

Mediekontakter på plass:
Therese Engebråten og Per Arne Botnan (skiskyting).
Claes-Tommy Herland (langrenn).

Sportssjef for BLINK, Arne Idland, treffes på tlf. 934 36 755.

Se arrangørens nettsider for mer informasjon

Følg pressemeldinger fra Norges Skiforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Skiforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Skiforbund