Sparebank1 og NSF langrenn avslutter samarbeidet etter VM-sesongen

Etter ti innholdsrike år avslutter SpareBank1 og Norges Skiforbund langrenn sin samarbeidsavtale neste år. Avtalen varer til og med den kommende VM-sesongen, 2024/2025.

– Vi har hatt ti verdifulle år som hovedsamarbeidspartner med Norges Skiforbund langrenn og nå gir vi stafettpinnen videre. Sammen med skiforbundet har vi skapt muligheter for både topp- og breddeidrett, sier Stein Bugge, sponsorsjef i SpareBank1.

– Vi er stolte og takknemlige over alt det vi har fått til sammen, og har forståelse for at avtalen ikke forlenges. Vi er glade for at SpareBank1 fortsatt vil ha et stort engasjement i langrenn, lokalt og regionalt over hele landet, sier daglig leder i NSF langrenn, Cathrine Instebø.

SpareBank1 har i perioden startet flere prosjekter som har bidratt og fortsatt bidrar til aktivitet og stort engasjement. I samarbeid med NSF langrenn har «Byttehelgen», «Utetimen» og «Skibanken» blitt en stor suksess og er godt etablert. Siden 2015 har f.eks. 300.000 mennesker kjøpt brukt skiutstyr på bruktmarkeder over hele landet.

– De ti siste årene har vi i tillegg vært en nasjonal sponsor på elitenivå. Vi er godt fornøyde med sponsorperioden med NSF og langrennslandslaget. Framover ønsker vi å dreie fokuset mer mot lokale initiativer, noe som er av stor verdi både for bankene, regionene vi er en del av og menneskene som bor der. Dette passer også godt med SpareBank1-bankenes identitet og profil, sier Stein Bugge.

– Langrenn er en av de sterkeste merkevarene i norsk idrett og vårt fokus er å utvikle oss videre. Vi er attraktive for mange og jeg opplever en organisasjon som er offensiv, nytenkende og positiv, med topp motiverte utøvere og medarbeidere, sier Cathrine Instebø.

Media som ønsker fysisk intervju med Instebø, kontakter mediekontakt Steinar Bjerkmann for avtale.

Kontaktpersoner:

Cathrine Instebø, daglig leder NSF langrenn, mobiltlf. 930 51 707.

Stein Bugge, sponsorsjef SpareBank1, mobiltlf. 982 36 260.