Slik får du festivalstilen

Festivalmote er en snedig fenomen, mye fordi det er en arena for å uttrykke personlig stil og å dra på litt ekstra. Det fine er at alt er lov! Det er ingenting som er «feil» å ha på seg. Men, er du en av dem som syntes det er gøy å planlegge antrekket litt ekstra, har vi noen tips til deg.

FRETEX

Festivalsommeren skyller over oss og det er tid for å lage nye minner. Men, før vi drar ut med venner og fyller ørene med musikk kommer det store spørsmålet; Hva skal man ha på seg? Her er noen tips;

Sterke farger
Tenkt sterke farger, ton i ton eller color blocking. Fargerike klær kvikker opp humøret og utstråler selvtillit, du er mer iøynefallende (en bonus er også at vennene dine finner deg lettere om dere skulle komme bort fra hverandre i folkemengden).

Bruk accessories til å heve antrekket
Et nøytralt antrekk kan fort bli mye mer interessant ved bruk av accessories. Solbriller, hatter,  belter, sjal, klistremerker på kroppen. Vær kreativ!

Handle brukt
For den beste personlige stilen er det lureste tipset å handle brukt. Fordelen er at klærne ikke er bundet til en stilperiode som alle nye klær er, men dekker over alle stil-epokene fra bestemoren din var liten. Det sier seg selv at sjansen for å finne noe unikt er mye høyre!

Tenk lag på lag
Norske somre kan være lunefulle, og det lønner seg å kle seg smart når man skal være ute i mange timer. Ta med lette ytterplagg som tar liten plass i vesken, og bygg opp antrekket lag på lag så du kan tilpasse deg værforholdene.

Ha det gøy
Klær og mote er gøy, men det viktigste er at du føler deg vel. Husk at klærne må være komfertable, ikke bruk klær som hindrer deg i å danse og kose deg. Utstrålingen din er det eneste som aldri går av moten!

Fretex med pop-up

Fretex kommer til å ha butikk på flere festivaler i løpet av sommeren med påfyll av varer hver time. Hvis du vil utforske et kuratert utvalg vintage-skatter kan du stikke innom oss på disse festivalene: Øya i Oslo, Rondaståk på Gålå, Fredvika på Gjøvik, Slottsfjell i Tønsberg, Miljøfestivalen i Moss,  Fæbrikstad på Hamar.

Ta gjerne turen innom en av våre butikker og nettbutikken.

null
Tenk anderledes. Et vintage forkle brukt som sommerkjole, fordi.... Hvorfor ikke? FRETEX
null
Mix og match. Cowboy-elementer er en av årets festivaltrender, her Har Anne Elena kombinert cowboystilen med et glinsende rosa skjørt. FRETEX
null
Gutten i røyken. Anders har på seg en vintage Versace silkeskjorte med dragebroderier stylet med en løs og komfertabel hvit shorts. FRETEX
null
Lag på lag. Anders har på seg helsetrøye med en lyseblå folkklore-skjorte utenpå matchet med lyseblå bukser og sølvlenke som belte. Anne Elena har på et plissé santengskjørt kombinert med et lengre underskjørt i blondet bomull. Over har hun en korsettdopp i denim besatt med krystaller samt en koboltblå silkebluse som hun har knytt bak på ryggen. FRETEX

Fretex er Norges største arbeidsinkluderingsbedrift og bruktkjede.