Prisradar

Nå lanseres prisradar.no

En ny, norskeid produktsammenlikningstjeneste som hjelper deg å navigere i jungelen av nettbutikker.

Prisradar.no

Nå lanseres prisradar.no, en nettjeneste som har som ambisjon å gjøre netthandelen enklere og bedre for oss alle.

-Netthandel er dessverre blitt for komplisert. Det er for mange butikker, som gjør at det er vanskelig å ha oversikt over hva som tilbys. Samtidig er det blitt for mange kjeltringer som forsøker å lure forbrukerne. Derfor startet vi Prisradar. forteller daglig leder i Prisradar, Patrik Hagelin.

Vil gjøre netthandel tryggere

Tre av fire nordmenn handler på internett. Samtidig har netthandel blitt et svært overveldende landskap å navigere i. 70 prosent av nye nettsider som dukker opp, er falske. Over en million nordmenn har opplevd svindel på internett. Prisradar har som ambisjon å være den ledende sammenlikningstjenesten av produkter på internett i Norge, og på tjenesteutvikling, brukervennlighet og smarte løsninger.

-Det er vanskelig å sammenlikne pris og kvalitet på varene vi kjøper blant mylderet av nettbutikker der ute. Vi kan sjeldent være trygge på at vi har gjort et godt kjøp. Bruker du Prisradar, skal du være helt trygg på at butikken er ekte og at produktet du kjøper har den best tilgjengelige prisen og er ekte vare, forteller Hagelin.

Tilgjengeliggjør over 7 millioner produkter fra 500 norske butikker

Prisradar.no holder oversikt over mer enn 7 millioner produkter fra over 500 butikker innenfor noen tusentalls kategorier. Tjenesten er helt gratis å bruke for forbrukerne.

Prisradar er en del av Tjenestetorget, som tilhører 1881 Group og er eid av norske Kistefos. Daglig leder i 1881 Group, Asgeir Ohr, forteller om et stort behov for en ny pris- og produktsammenlikningstjeneste for norske netthandlere.

-Prisradar er langt mer enn bare en prissammenlikningstjeneste. Vi vet at mange også er på utkikk etter varer som vanligvis bare finnes i faghandelen, og da er riktig kvalitet viktigere enn riktig pris. Vi har et mål om å tilgjengeliggjøre de mange unike nisje- og spesialbutikkene vi har i Norge, som det kan være vanskelig å finne på nett. Og for smarte og fornuftige kjøp, i en tid der forbruket vårt må ned, når vi skal kutte store klimautslipp innen 2030, sier Ohr.

Vil hjelpe butikker over hele Norge med netthandel

For mange butikker har netthandel blitt et vel så komplisert landskap å navigere i, som for forbrukerne.

-Netthandel er blitt like vanskelig og uoversiktlig for butikkene som for forbrukeren, særlig for de som ikke har store ressurser. Mange butikker setter pris på at det finnes en norskeid plattform som kan sette dem i kontakt med viktige kundegrupper. I motsetning til hos de store globale plattform-gigantene, er vi opptatt av å være tilgjengelige for brukerne våre, og lytte til deres innspill. Det er forbrukene som vet best hvilke behov vi skal løse i dag og i fremtiden, sier Patrik Hagelin.

CEO/Daglig leder i prisradar.no, Patrik Hagelin gleder seg over lanseringen.

Følg pressemeldinger fra Prisradar

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Prisradar på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Prisradar